Inlägg från: Kajsalisan |Visa alla inlägg
  • Kajsalisan

Ny tråd för alla julibrudar!

Någon är där uppe vill inte att jag ska ha min brudklänning, efter många valser med DHL kunde min svägerska idag hämta upp den. Så nu när jag skulle hämta den var de ute med båten, så hon hade lämnat den i svärfars bil.. När jag skulle hämta klänningen där var de inte heller hemma!!

Fick också besked idag att min förlovningsring inte gick att ändra i tjocklek så den passade vigselringen. EN ny ring finns inte riktigt pengar kvar för i budgeten.. Så blir att bara ha en ring.. Om jag nu hittar den!! =(

• Kajsalisan

Fick min brudklänning igår, satt som en smäck, felet är att den är någon cm för kort! Ska jag bry mej om det eller låtsas att det ska vara så?? Har redan köpt två par skor och är inte så sugen på att hitta ett tredje. Så med det andra paret skor är den precis 1,5cm för kort.. Hmm Skulle varit på möte med de som arrangerar festen idag. Men hon vi skulle möta var upptagen, så nu blir det imorgon istället. Vill ju få saker klart NU!!
    Tiden bara rinner iväg, om 2,5 vecka smäller det!!

VAr på konsultation nu på morgonen. Kändes jättebra, hon förstod mej precis när hon gjorde en snabb provuppsättning för att visa hur hon menade. KÄndes så himla skönt!

Plummis, jag skulle nog också byta frisör! Är en såpass stor sak, är inte roligt att inte känna sig fin i håret på sin bröllopsdag?!

• Kajsalisan

Hittade vigselringen, den var, helt otroligt nog där den skulle vara. Hos mamma och pappa där jag och tärnorna ska klä oss, den ligger redan i brudväskan så den kommer med. Perfekt. Ibland ibland tänker man ju till.. helt otroligt!!
    Sen att man inte minns att man tänkte till är en helt annan sak. Klänningen fick godkänt av mormor idag med och hon har lovat att inte glömma pärlorna till bröllopet heller, ska låna ett halsband av henne.
    Nu är det nog bara trycksakerna kvar som ska fixas. Och kolla stavningen på alla respektives namn.. Sen kan vi nog knalla ner för den där altargången ändå

• Kajsalisan

Ja eller att han tabbat sig och får allt ställa saker till rätta?! Hade ju varit jätteroligt om en väldigt arg chef ringde och undrar vad han sysslar med och måste komma in bums.. hehehe

TinkerBelle skrev 2009-06-18 23:02:11 följande:
    Han har inte ett sånt jobb då som ibland kräver jour arbete?Kan inte hans chef hjälpa till? T.ex. ringa och säga att något gått åt skogen och han måste komma in och hjälpa till att lösa problemen?
  • Kajsalisan

Vad ska ni ha för gästböcker?? Har snart gett upp, verkar hopplöst om man är över 50 gäster. Då tar sidorna slut.. =( Vi är 90 gäster. Suck..

Var på Ullared i helgen och handlade på Panduro outlet och köpte dessutom jättebilliga servetter på Gekås, 100 st för 20kr! + Att man hittade en hel del för livet efter bröllopet. (Dvs. bröllopsresan hihihi)

• Kajsalisan

Jo men de jag tittat på har bara 25 blad, dvs. 50 om båda sidor används. De bröllop jag varit på tar gästerna upp en hälsning per sida..

• Kajsalisan

Det var en väldigt fin gästbok!! =)

• Kajsalisan

Det kan väl aldrig gå fel med den klassiska bröllopsmarchen?? Dvs. Mendelson.. =)

Jag har iaf gett upp gästboksjakten, utan köper en stor kanvasduk där gästerna får skriva sina hälsningar. Sen rekomenderade vår arrangör att ha framme ett blädderblock, det hade hon haft på sitt bröllop. Detta block var fyllt med citat, teckningar, berättelser som utspelat sig under kvällen osv. Vilket hade roat brudparet någon dag extra genom att bara läsa igenom. så ett blädderblock och en kanvasduk.. det får det bli!!

• Kajsalisan

Herregud, 11, 18 och 25 juli.. är ju evigheter till dess. Jag gifter mej den 4 juli.. NU är stressen här! hehe. Nä inte så farligt, är placeringskort och trycka ut vigselprogram kvar att göra.. + köpa blommor till borden och de alkoholfria alternativen till baren (tänkte det kunde vara kul med alkoholfritt bubbel och vin för de som kör.. och för mej som inte får dricka) och alkoholfria alternativ till maten.

Så i veckan har det faktiskt mest jobbats på färgen =))

• Kajsalisan

Släppte av min sambo på jobbet idag. Eller ja, det var vad han trodde, hela hans killgäng stod på parkeringen när vi kom.. Heheh nu är de nog och kör paintball.. får se hur han mår när han ska hämtas inatt heheheh.. Kanske får räkna bort vår båttur imorgon..hehehe Nu är det bara en vecka kvar att hålla bort mamma från planeringen.. ska nog gå. Pust!! -Man kan tro att det är hon som gifter sig

Svar på tråden Ny tråd för alla julibrudar!