Gifta sig för andra gången?
Hej!
Har en fråga som jag behöver få svar på innan jag går vidare. Det är en rätt lång historia men jag ska försöka korta ner det så mycket jag kan.
Aug-07 gifte jag mig med vad jag då trodde var mina drömmars man. Livet lekte och det var på alla sätt en bra dag. Kort efter bröllopet började han förändras och blev mer o mer inbunden. Nov-07 fick jag veta att han spelat bort en stor summa av våra gemensamma pengar, också pengarna till vår bröllopsresa. Vi gled i sär mer o mer och jag började hitta på saker på egen hand med mina vänner, han ville inte följa med och jag ville inte sitta hemma. Efter ett par månader träffade jag en man som jag blev kär i, det bara hände. Direkt när jag förstod hur jag kände berättade jag för min man. Han blev så klart väldigt arg och vi separerade. Kort där efter skiljde vi oss. Jag fortsatte att träffa mannen som jag blivit kär i (ska poängtera att det var jag som ville separera och satsa, han ville inte att vi skulle fortsätta träffas om jag fortfarande älskade min man)
Saken är den att jag träffade honom var det bästa som hänt mig! Nu vet jag vad riktig kärlek är, inte att vara med någon endast pga förpliktelser.
Nu har vi varit ett par i 9 månader och vi bor ihop i hans hus tillsammans med våra barn, mina 3 och hans 2. Som ett tecken på vår kärlek förlovade vi oss i mars, det var heelt underbart. När vi träffades var jag väldigt noga att poängtera att jag INTE ville gifta mig igen.Hade gjort det och det bara sket sig liksom. Men med tiden har jag mjuknat. Han kan tänka sig att avstå bara för min skull men han har inte heller utryckt att han vill. Nu har jag kommit på att jag vill fria och att vi gifter oss nästa år 2010. Tycker ni att det är för nära inpå mitt första bröllop? Ska jag bara köra på och skita i vad andra tycker? Behöver verkligen råd här :(