• Love2010

Gifta sig för andra gången?

Nyen80: Jag har ingen som helst erfarenhet av äktenskap två gånger, ska så småningom nu ingå mitt första. Men har brutit en förlovning i tidiga ungdomen och kan på något sätt kanske tänka mig vad du går igenom. Mannen jag bröt förlovningen med fick diagnosen Social fobi, spelade dator dygnet runt och ville inte göra något varken med mig, andra,ökade markant i vikt eller ville tänka framåt. Kärleken fanns visserligen i grunden, vi båda ville fortsätta, men jag insåg med bra förbehållning vart det hela var på väg.

Utifrån din lycka idag tycker jag du ska satsa på din nya kärlek. Du vet nu var du står i dina känslor till honom men också till dig själv. Visserligen är jag en optimist och tror på att tänka framåt men det låter som att du är lycklig nu och att du är värd att njuta av det. Det är också viktigt, har jag med tiden tagit till mig och lärt mig utav visa människor, att släppa taget, våga hoppa och njuta av det som är idag. Bitterhet eller ångest för det som redan hänt eller ångra sin historia skapar kanske egentligen mer problem.

Vad gäller frieriet så känner du i kroppen när du är redo. Din kropp, dina sinnen och dina känslor är i fullständig balans och lyckan bubblar inom dig. Du vet när den dagen är här.

Lycka till!

Svar på tråden Gifta sig för andra gången?