Inlägg från: Mailskruttan |Visa alla inlägg
  • Mailskruttan

Gifta sig för andra gången?

Jag anser utan att kunna alla turer (för det antar jag att det varit!) i ert förhållande att man bara har ETT liv, en möjlighet att göra något bra av tillvaron! Varför inte satsa?

Det kan ju hända att även denna man efter några år är fel man, men då har du iaf provat! Och det finns inga garantier i kärlek, funkar det så funkar det, men man måste ta steget och prova först, annars är det garanterat att det INTE funkar!! Jag har själv en stor familj som "vet" hur det mesta funkar/hur man "bör" göra i olika situationer osv, och jag har väldigt svårt tidvis (är trots allt 30 år, dock lillasyster! ) att försöka bortse från allas välmenande önskemål/krav och hur man bör göra.

Tänk om du om typ 10 ångrar allt du INTE gjort? Eller ännu värre, lyssnar på alla som kan "din" situation bättre än du och låter tiden rinna iväg bara för att "det måste" ta x antal år mellan kärlek och bröllop, eller mellan två äktenskap. Låt lyckan komma in så fort som möjligt om det finns någon att hitta den med!

Och är det inte underbart att du under kort tid hittat kärleken 2 ggr så pass att du kan tänka dig att gifta dig igen? Många är nog både bittra och ledsna så in i h-vete på män efter att ha gått igenom det du gjort. Så ta chansen till lycka, då glömmer du antagligen olyckan fortare. Lycka till, jag tror att du vet vad som är rätt innerst inne, LYSSNA PÅ DET!

Svar på tråden Gifta sig för andra gången?