Inlägg från: Sååå lurade |Visa alla inlägg
  • Sååå lurade

Vad kostade din brudbukett ??

Buketten plus coursagen som vi har i mitt galleri kostade totalt 1500kr. Rosor, fresia och några germina var mitt önskemål

• Sååå lurade

Ja vi väljer alla olika vad vi vill lägga pengar på... Jag prioriterade bort att göra min bukett själv eftersom matlagning för 65personer tog all vår tid dagen innan. men så bjöd vi alla gäster på italiens buffé för 4000kr. Då kan jag lägga 1500kr på att få min bukkett färdig. och jag var verkligen supernöjd också...

A Table skrev 2009-05-06 12:18:33 följande:

gosch vad ni betalar foer blommorna. vad har haent med denna dag, allt aer saa himmla dyrt och verkar inte goera er alla noejda i slutaenden.vet ej om du har bra blomsterbutiker daer du bor, jag koepte orkideer, stora vita, som jag band med stora groena bananblad(laetta att vika/boeja etc). stora tjocka sidenband som jag band omkring buketten. under banden hade jag satt ett vatt papper och en plastpaase foer att halla buketten vid liv hela dagen.den var som ny 5dgr senare. brudnaebbar hade samma bukett dock mindre och min man/bestman/ toastmaster etc hade samma orkidee i knapphaalet paa fracken.koep blommor och prova om du inte aer van att binda blommor/buketter. det aer enklare aen du tror.
Svar på tråden Vad kostade din brudbukett ??