• SagansMamma

Vad kostade din brudbukett ??

Ska till floristen i nästa vecka och är sjukt nyfiken på vad alla gett för sina buketter??? :) Vore kanon om ni har någon bild :)

• Svar på tråden Vad kostade din brudbukett ??
  • Hemlig2009

Jag har fått offerten idag, ingen bild dock. 1130 kr. Jag trodde det skulle bli dyrare så jag är nöjd!

• idapluppp

1500:- Min bukett kommer vara droppformad och med enbart vita calla och vita gerbera i. Någon gulddekoration i åxå eftersom färgtemat är guld och vitt. Tyvärr ingen bild

• maljor

Jag fick betala 1100:- för min med vendelarosor och riddarsporre. Finns en bild i mitt galleri :)

• emi82

800 för vita rosor blandat med olika (odlade) ängsblommor. Inspirerad av brudbukett i Amelia bröllop tidningen, ekobröllop.

• Sonja68

800 kr. Nån gerbera o resten germini i klara färger. Rund stavbukett med sidenband. Se mitt galleri!

• Vanityfair

Dessa priser som floristerna sätter är rena rama struntpriserna.
    Ni skulle kunna få blommorna för bara hälften.
    Floristerna tar sådana överpriser bara för att de vet att det är ett bröllop och då är man beredd att lägga en extra slant.

PRUTA säger jag bara för ni skulle kunna få buketterna för halva priset av de ni nämnt!

Jag ska betala 1200 för min brudbukett och tre tärnbuketter!
    Min ska bestå av ranukler, doftärt, liljekonvaljer, anemoner och pioner.

Lägg ett skambud och möts på mitten! Läs gärna på lite också!
    Självklart spelar det stor roll vilka blommor man väljer samt vilken årstid det är, men som sagt, läs på!

houseandwedding.blogspot.com

• Lady o Lufsen

Har ingen bild men min bukett var gratis....en sommarängsbukett hade jag

• maljor
    Vanityfair skrev 2009-04-30 14:05:30 följande:
    Dessa priser som floristerna sätter är rena rama struntpriserna. Ni skulle kunna få blommorna för bara hälften. Floristerna tar sådana överpriser bara för att de vet att det är ett bröllop och då är man beredd att lägga en extra slant.PRUTA säger jag bara för ni skulle kunna få buketterna för halva priset av de ni nämnt! Jag ska betala 1200 för min brudbukett och tre tärnbuketter!Min ska bestå av ranukler, doftärt, liljekonvaljer, anemoner och pioner. Lägg ett skambud och möts på mitten! Läs gärna på lite också!Självklart spelar det stor roll vilka blommor man väljer samt vilken årstid det är, men som sagt, läs på!houseandwedding.blogspot.com
    Det beror faktiskt helt och hållet på bindningen på buketten. Det är mycket det som tar tid och som man faktiskt betalar för.
  • MissDoe

Man ska även tänka på att floristen beställer hem blommorna BARA åt just dig så att kvaliteten ska vara den bästa och att blommorna ska hålla hela dagen. Bara en sån vanlig blomma som vita rosor måste behandlas jättevarsamt för att dom ska klara kraven en blivande brud har. Jag personligen betalar hellre det floristen begär än att få en bukett som ser ut som nån suttit på.

Vanityfair skrev 2009-04-30 14:05:30 följande:
    Dessa priser som floristerna sätter är rena rama struntpriserna. Ni skulle kunna få blommorna för bara hälften. Floristerna tar sådana överpriser bara för att de vet att det är ett bröllop och då är man beredd att lägga en extra slant.PRUTA säger jag bara för ni skulle kunna få buketterna för halva priset av de ni nämnt! Jag ska betala 1200 för min brudbukett och tre tärnbuketter!Min ska bestå av ranukler, doftärt, liljekonvaljer, anemoner och pioner. Lägg ett skambud och möts på mitten! Läs gärna på lite också!Självklart spelar det stor roll vilka blommor man väljer samt vilken årstid det är, men som sagt, läs på!houseandwedding.blogspot.com
Svar på tråden Vad kostade din brudbukett ??