Vad kostade din brudbukett ??
Ska till floristen i nästa vecka och är sjukt nyfiken på vad alla gett för sina buketter??? :) Vore kanon om ni har någon bild :)
Ska till floristen i nästa vecka och är sjukt nyfiken på vad alla gett för sina buketter??? :) Vore kanon om ni har någon bild :)
Om prist består så hamnar den på ca 1200 och jag hade gissat på ca 2500 så jag är nöjd
Betalar vad de vill ha och skulle aldrig falla mig in att pruta på buketten!
Jag kommer att ge ca 800:- för min bukett som kommer att vara ganska liten med cremefärgade ranunkel, fesia och anemon samt lite grönt.
Jag måste bara lägga mig i lite grann....
Förstår att blommor med bättre kvalitet kostar mer och att med en brudbukett krävs det mer jobb.
Men jag som ska ha en rund liten brudbukett med rosa rosor och vitt sidenband runt stjälkarna har märkt att priserna varierar kraftigt beroende på vem man pratar med!
3 st olika florister (interflora, euroflorist och en lokal handelsträdgård) har gett tre HELT olika priser på "samma" bukett.
Det skiljer sig från 400 kronor till 1900 kronor! En som inte "kan" blommor tycker att det är märkligt. Sen kan jag ju inte säga nått om kvaliten, men jag antar att det tar relativt kort tid att binda en rund bukett för en van florist? Och att det finns blligare blommor som ändå håller?
Så lite konstigt är det ju att det kan skilja sig så mkt. För egen del skulle jag aldrig pruta. Eftersom det skiljer så mkt kollar jag hellre runt innan och väljer det stället som JAG tycker har det bästa priset.
Men vad vet jag, alla är vi olika:)
Vi betalade 700:- för min bukett och makens corsage. Jag blev jättenöjd. Lägger upp en bild på buketten.
Jättfin bukett!
Och för det priset...
Vi betalade 550 kronor för en helt bedårande bukett inklusive binderiet, på Hötorget i Stockholm.... Inget vi hade gjort om vi inte fått så många rekommendationer men vi var helnöjda!
Kolla runt. Så fort det finns ett prefix som bröllops- eller barn- så kostar allt dubbelt så mycket. Man undrar vad de tar betalt för? Knappast blommorna som kostar så mkt. Lycka till att pruta!
På Hötorget säljer de blommorna billigare än vad jag som yrkesperson själv kan få dem hos mina grossister. Det är två helt olika världar. Kassaredovisningen skiljer sig också ganska markant i de flasta fall liksom lokalhyror osv.