Inlägg från: allehanda |Visa alla inlägg
  • allehanda

Istället för presenter, pengar!?!

Corona skrev 2009-05-03 17:41:26 följande:
    HA! Vilka sjuka kommentarer! OK fine, "vi bjuder alla gäster men de får filmjölk till middag", skulle de klaga mindre då eller? Som om inte alla förväntade sig fin middag med vin ... för att istället ge bort en massa saker man kanske varken vill ha eller behöver. Nej, jag tycker att kuvertavgift verkar vara det ekologiskt bästa, tänk på sopberget
    När jag blir bjuden på en fest förväntar jag mig att de som bjudit har gjort vad de kan för att vi alla tillsammans skall ha trevligt, inte fanken förväntar jag mig att folk skall ha trerätters med dyra viner när jag vet att de inte har råd till detta, hellre äter jag falukorv och har kul än äter en middag som är så not brudparet. Vem har satt dessa griller i huvudet på er att man måste ha det si och så? Man rättar munnen efter matsäcken som ordspråket mycket riktigt säjer.
  • allehanda

Ja du nu tillhör jag dem som hellre åker på fest än åker på en betalfest och jag bjuder gärna och ofta igen. Du skriver i sista inlägget att ditt budskap är att var och en skall göra som de vill men i förr förra inlägget skriver du att folk förväntar sig trerätters.Jag förväntar mig aldrig trerätters när jag åker på fest, jag anser att man i sin inbjudan oftast visar vad man har att vänta , då menar jag om klädsel är sommarfin tex, då antar jag att någon form av buffe kommer att serveras,kanske i tält. Som tur är så funkar vi olika men att BJUDA på bröllop = ingen kostnad för festen drabbar gästen.kuvertavgift = brudparet vill för mycket och har inte råd.Det har tom hänt att vi valt att tacka nej till kuvertavgiftfest då vår direkta tanke har varit att detta paret har egentligen inte råd att hålla fest, varför skall vi vara med och ge dem dåligt samvete.
    Jag ger hellre en genomtänkt present än betalar för att få lov att komma på en fest.

• allehanda

Din kommentar får stå för dig men TS skriver faktiskt" att de vill ha en kul fest utan att gå bankrutt".MIn tolkning blir på en sån strof att låt mig stanna hemma så jag inte är med till att ruinera dig.Konstruktivt eller ej.

• allehanda

Läs hela tråden innan du kommenterar.Corona påstod i inlägg nr 4 att "alla förväntar sig fin middag och vin" min tolkning på detta blev trerätters.Och jag skrev "valt att tacka nej" och detta gällde väl inte dig personligen? utan faktiskt så var det mitt sätt att reagera på att man på alla sätt måste ha ett lyxigare bröllop än vad man har råd med.
    Du ställde en fråga och fick flera svar.

Svar på tråden Istället för presenter, pengar!?!