Inlägg från: Huslusen |Visa alla inlägg
  • Huslusen

Istället för presenter, pengar!?!

Jag och min pojkvän har nyss förlovat oss. Bröllop kanske blir av om 1 eller 2 år - ingenting riktigt bestämt, men vi pratar en hel del.

En sak som vi undrar är om man kan på något sätt i inbjudan skriva "istället för presenter ser vi gärna att ni betalar ert kuvert..." eller något liknande. Att istället för att köpa en present till oss för 300 kr (eller vad folk lägger) att de istället ger oss de pengarna så vi kan ha en kul fest tillsammans utan att jag och och min pojkvän blir bankrutt....vad tror ni?

Troligen blir det ute i skärgården så man måste ju betala båtresa plus boende en natt själv....

Några tips?

• Svar på tråden Istället för presenter, pengar!?!
  • Huslusen

Shit, här hade man verkligen olika åsikter.

Jag blir iof lite irriterad på att du säger "förväntar sig trerätters" och "jag har sagt nej till inbjudan bara för att det har varit kuvertavgift". Varför det? Tycker synd om den som faktiskt bjudit dig och hoppats på en rolig fest med de närmaste.

Jag och min pojkvän vill ha en fest för de vi tycker om allra mest, vi tänkte inte ha något direkt stort och tänkte försöka hålla oss till att göra en buffé själva osv...så varför ska vi då få en brödrost för 300 kr när de kan ge oss sällskap på den bästa dagen i vårat liv för 300 kr?

Menmen, alla har sin åsikt, det är ok=) Tack för alla svar ändå! =)

• Huslusen

Oj, sant, läste inte ordentligt.

Som jag även sa i slutet - alla har sin åsikt =)
    Tog ingenting personligt, tyckte bara det var ett konstigt tänk. Men det är ju utifrån mig och vi alla är ju olika så..

• Huslusen

Efter mycket prat mellan vänner och mellan oss så det senaste vi kommit fram till är att skriva i inbjudan att OM de vill sova över finns möjlighet på ett vandrarhem, som vi kan boka upp flera rum på och då kanske få billigare. Alternativet är att man tar båten hem sent på kvällen. Det finns även möjlighet att tälta (ingen i våra släkten är speciellt kräsen på det sättet).

Sen måste jag säga att idén om pengar i en skål var en jättebra idé!! Då kan man ju lägga 50 kr eller 1000 kr, det är ju upp till var och en! Vi kommer inte kräva megafina kläder - utan sommarfint. Själv kommer jag troligen ha en väldigt enkel vit klänning...! Vi är ju ändå ute i skärgården...=)

Svar på tråden Istället för presenter, pengar!?!