• Sommar bruden

Gekås

Någon som nyligen varit på Gekås i Ullared och shopat engångsartiklar?
    Undra vad för fynd man kan hitta där och vad ni fick ge för allt. Läste ett gammalt inlägg från 2005 där en brud köpt massor med saker för drygt 400:-!! Inser ju att inflationen påverkat något de senaste 4 åren.

Så vad köpte ni och vad kosta det:)

• Svar på tråden Gekås
  • bridesilly

ja dom stora diamanterna kostar ca 15 kr styck, om man går till en designbutik kostar dom runt 60kr styck

summerdreams skrev 2009-05-08 13:02:00 följande:
    Bridesilly: Va det dom stora diamanterna som man ser på dina bilder? kommer du ihåg vad dom kostade?
  • lillalyckan

Grejen med Gkås är ju att dom inte har ett stående sortiment utan de köper in vad de hittar billigt, därför kan dom ha så låga priser, men vissa saker brukar man alltid kunna hitta där. Så det kan vara svårt att tipsa om produkter där. Däremot tror jag att det är omöjligt att INTE hitta nåt man gillar där. Butiken är alltid värd ett besök, men avsätt en hel dag för man kan gå lääänge.

• Lollo84

Jag ska till gekås på fredag om en vecka :)

• bridesilly

diamanterna har funnits alla gånger vi har varit på gekås i typ ett år men dom går åt fort varje gång så man får nästan gå dit först när man är där på besök

• lillalyckan

bridesilly skrev 2009-05-08 17:42:59 följande:
    diamanterna har funnits alla gånger vi har varit på gekås i typ ett år men dom går åt fort varje gång så man får nästan gå dit först när man är där på besök

Hahaha ser framför mig hur hela södra sveriges alla brudar rusar mot diamanterna! Nu känner jag att jag oxå vill styra upp ett besök!

• Cordula

Hej!

Var på Gekås i helgen, de hade champagneglas i plast bla, vet dock inte vad de kostade. Själv shoppade jag hinkar som ska användas till toakorgar och en väldans massa saker att lägga däri.

• bridesilly

hahaha ja det är många som vill ha sådana till dukning och det är alldeles för dyrt för att köpa in på designbutiker, iaf för dyrt för min smak

lillalyckan skrev 2009-05-08 17:56:36 följande:

Hahaha ser framför mig hur hela södra sveriges alla brudar rusar mot diamanterna! Nu känner jag att jag oxå vill styra upp ett besök!
  • fromheretoeternity

Jag köpte superbilliga champagneglas i glas på IKEA, roligare med glas än plast också och sen kan man sälja dem vidare ännu billigare till någon annan brud här på BT

Sommar bruden skrev 2009-05-06 21:01:18 följande:

Ja, jag har kollat på dem på IKEA. Men tänkte att jag kunde köpa allt man behöver på ett och samma ställe. Ska även ha champagneglas i plast m.m
  • Sommar bruden
    fromheretoeternity skrev 2009-05-10 21:07:09 följande:
    Jag köpte superbilliga champagneglas i glas på IKEA, roligare med glas än plast också och sen kan man sälja dem vidare ännu billigare till någon annan brud här på BT Sommar bruden skrev 2009-05-06 21:01:18 följande:
    Ja, vi har tillgång till riktiga glas från festlokalen, men vi ska om det är fins väder vara ute i det gröna och skåla i champagne. Så vi har bestämt oss för att plastglas är bästa alt för oss.
    Tack för att du tipsar!:)
  • Lollo84

Ska till ullared imorron jippi!!!

• lönnsjö

Var på Ge-Kås i tisdags. Hittade massor... inte till bröllopet dock men de hade många fina tunikor och jag älskar tunikor. Det vi behöver till bröllopet inhandlar vi på Ikea istället, skilde inte så mycket i pris på det vi vill ha. men annars var det en toppendag

• Megi

Ja har köpt diamanter där såå fina är de ock mkt billiga =)

• bridesilly

väldigt många som har samma tema som vi hade blir så fint med diamanter i dukningen

• MissieA

Sommar bruden skrev 2009-05-06 21:01:18 följande:

Ja, jag har kollat på dem på IKEA. Men tänkte att jag kunde köpa allt man behöver på ett och samma ställe. Ska även ha champagneglas i plast m.m
    Var där igår och när vi skulle köpa platschampagneglas i januari så kostade lika mycket som på ÖB, rusta osv.

Igår såg jag inga servetter som är tygaktiga. Så om ska dit endast för detta så tror jag inte att det lönar sig.
  • bridesilly

Men de servetterna finns alltid. Det står linnelook på dem har jag för mig. Nu hade dom dessutom dem i mycket fler färger än det fanns när jag köpte. Kostade bara 10kr per paket

Svar på tråden Gekås