Iluna skrev 2009-05-15 21:29:47 följande:
ja ringde runt till flera frisörer där uppe, å de flästa värkar ha lördagstängt..å priserna ligger på ca 2500kr :S så ja ska nog fixa min själv...men är de nån som vet nån bra billig florist i stan??? ja hade tänkt beställa på interflora här i sthlm å sen att dom gör buketten i skellefteå istället...men de kanske finns billigare än interflora?
Jag har gått igenom samma process med frisörerna, det blev till slut på hufvudsaken, det kostar 3000 kr, men då får jag hjälp med att ta på mig klänningen efteråt och dom fixar min m2b's hår åxå. Så jag hoppas det är värt det.
Jag vet egentligen inte vilken florist som är billigast i stan, men du kan göra så att du ringer dit, berättar vad du har tänkt dig för bukett och vilken budget du har. Sen hör du vad dom säger. Jag har jobbat på Blomsterlandet och där jobbar Sara, hon är den duktigaste floristen jag känner. Hennes fantasi är otrolig och hon ser möjligheter som andra inte gör.
En annan sak att tänka på är att blommorna är olika dyra beroende på vilken säsong det är. Hör efter vilka blommor som är billigast när ni ska gifta er så blir det billigare :)