Corona skrev 2009-05-08 08:05:28 följande:
Jag blev bjuden till brorsans svensexa men tackade nej. Hade inte känts rätt för mig, sedan lägger jag förstås ingen värdering i hur andra gör. Det var bara tjejer på min hippa och jag hade inte velat ha killkompisar där, iofs har jag ingen som är så nära men hade jag haft det så hade jag nog hellre träffat honom i något annat sammanhang (man kan ju ha flera fester ).Det som är vanligast är väl bara tjejer till möhippan och killar till svensexan (det faller sig nog ofta naturligt, det är ju tjejkompisarna resp. killkompisarna som ordnar!). Men jag måste f ö säga att det låter härligt med gaykompis på möhippan för att "han är en av tjejerna" Klart han är!
Det är nog bara naturligt i de fall där man umgås i tjej- resp. killgäng. Alla har ju inte så könsstyrda umgängen varför det då inte heller är naturligt att ett gäng av viss könstillhörighet anordnar svensexa/möhippa.
Fattar för övrigt inte varför en kille som är gay skulle kunna vara mer en av tjejerna än vad en heterokille är, jag tolkar det som att delandet av sexuell preferens skulle vara ngt som gör att man har ngt speciellt band vilket jag verkligen inte förstår. Man gör väl annat med sina kompisar än att skaffa/prata killar? Speciellt om man ska gifta sig...
Sorry för OT men jag tycker att det här med enkönade tillställningar är rätt förlegat och som var på TS fråga tycker jag att det är helt självklart att man bjuder efter relation och inte efter kön.