• Bringsoniou

    Killar på möhippan/tjejer på svensexan?

    Hej.

    Bjuder ni in både tjej- och killkompisar till möhippa resp svensexa? Eller vill ni ha bara tjejer på er möhippa och bara killar på svensexan?

  • Svar på tråden Killar på möhippan/tjejer på svensexan?
  • emi82

    Absolut inga killar på em möhippa tycker jag!! och vise versa.
    Det förstör ju hela grejen med en MÖhippa

  • MulleNuh

    håller med..


    emi82 skrev 2009-05-07 22:07:10 följande:
    Absolut inga killar på em möhippa tycker jag!! och vise versa.Det förstör ju hela grejen med en MÖhippa
  • Villemoa

    En av mina bästa vänner är kille (och gay, inte för att det spelar någon roll) och han var med på min hippa. Hade inte kunnat tänka mig den utan honom och dessutom är han som en av tjejerna
    Han var också en av dem som planerade det hela.

  • Fenixx

    känner man nog bäst själv..har man en väldigt nära killkompis som villemoa här ovan, så varför inte.

    däremot hade jag gärna varit en fluga och varit med och sett på sambons svensexa sen. (vet att det blir av då hans bestman redan börjat kolla runt)

  • Mirfak

    Jag tror jag vill både ock. Att först så får man leka av sig lite med tjejerna, sen avslutas det hela med en gemensam fest på kvällen. Vi har så många gemensamma vänner, så jag tror det skulle kännas lite fel om jag inte fick träffa dom åxå, fastän dom är killar :)

  • J D

    Bland annat för att vi tycker att det är så fånigt att dela upp sina vänner efter kön på det sättet har vi valt att vänligt avsäga oss separat möhippa/svensexa och istället ha en gemensam där vi bjuder våra vänner oavsett könstillhörighet.

  • Corona

    Jag blev bjuden till brorsans svensexa men tackade nej. Hade inte känts rätt för mig, sedan lägger jag förstås ingen värdering i hur andra gör. Det var bara tjejer på min hippa och jag hade inte velat ha killkompisar där, iofs har jag ingen som är så nära men hade jag haft det så hade jag nog hellre träffat honom i något annat sammanhang (man kan ju ha flera fester ).

    Det som är vanligast är väl bara tjejer till möhippan och killar till svensexan (det faller sig nog ofta naturligt, det är ju tjejkompisarna resp. killkompisarna som ordnar!). Men jag måste f ö säga att det låter härligt med gaykompis på möhippan för att "han är en av tjejerna" Klart han är!

  • J D

     


    Corona skrev 2009-05-08 08:05:28 följande:
    Jag blev bjuden till brorsans svensexa men tackade nej. Hade inte känts rätt för mig, sedan lägger jag förstås ingen värdering i hur andra gör. Det var bara tjejer på min hippa och jag hade inte velat ha killkompisar där, iofs har jag ingen som är så nära men hade jag haft det så hade jag nog hellre träffat honom i något annat sammanhang (man kan ju ha flera fester ).Det som är vanligast är väl bara tjejer till möhippan och killar till svensexan (det faller sig nog ofta naturligt, det är ju tjejkompisarna resp. killkompisarna som ordnar!). Men jag måste f ö säga att det låter härligt med gaykompis på möhippan för att "han är en av tjejerna" Klart han är!

    Det är nog bara naturligt i de fall där man umgås i tjej- resp. killgäng. Alla har ju inte så könsstyrda umgängen varför det då inte heller är naturligt att ett gäng av viss könstillhörighet anordnar svensexa/möhippa.


    Fattar för övrigt inte varför en kille som är gay skulle kunna vara mer en av tjejerna än vad en heterokille är, jag tolkar det som att delandet av sexuell preferens skulle vara ngt som gör att man har ngt speciellt band vilket jag verkligen inte förstår. Man gör väl annat med sina kompisar än att skaffa/prata killar? Speciellt om man ska gifta sig...


    Sorry för OT men jag tycker att det här med enkönade tillställningar är rätt förlegat och som var på TS fråga tycker jag att det är helt självklart att man bjuder efter relation och inte efter kön.

  • Skåne09

    Jag har varit på två Svenhippor och varit med och arrangerat en Möhippa som avslutades med att killkompisarna ordnade och serverade på middagen. Kanon! Ingen blivande make eller maka då på respektives fest. Båda kändes bra och inte alls konstigt. Ens vänner är ju ens vänner oavsett kön.

    Min egen hippa i lördags var dock bara tjejerna, och det var också helt ok, inget jag tänkte på där och då.

  • Ab fab

    Min egen möhippa var bara med tjejer men det kändes lite konstigt för mig. Några av mina bästa vänner är ju män så varför skulle inte det vara med? Men tyvärr fick jag ju inte arrangera min egen möhipa *s*

  • Cackis

    Min blivande man har sina tjejkompisar på sin svensexa i förra veckan. Det grymtades lite bland vissa grabbar, men den som anordnade svensexan insisterade, precis som jag - får vi visste att han ville ha dom med.

    Tycker att det där med att det ENDAST ska vara tjejer eller killar känns förlegat och inte år 2009 direkt, OM det är så att man har riktigt nära kompisar av det andra könet. Då ska inte traditionerna sätta stopp. Däremot om man enbart har kompisar av samma kön är det väl helt okej att ha "en-könat" liksom, men har man vänner av båda könen tycker jag att det är en självklarhet att det är dom närmaste vännerna som ska vara med - oavsett kön!

  • Corona

    Jamen kära någon, jag skrev bara vad som var rätt för mig och påpekade ju också att det inte är en föreskrift för andra! Förlegat eller inte, det var mycket "tjejfniss" på min hippa vilket jag garanterat hade kunnat dela med en killkompis som också gillar killar, men som en hetero killkompis nog inte skulle ha haft så roligt åt. En viss typ av under bältet-skämt tror jag blir bäst i enkönade sällskap. Och därmed inte sagt att man inte kan ha roligt med dem på många andra sätt.

    Men det är klart att det är INDIVIDUELLT

  • Villemoa

    Oavsett om min nära vän skulle vara gay eller hetero så skulle han vara som en av tjejerna. Jag menar inte att det bara är gay-killar som kan vara det. Jag ser inte på honom som gay utan som människa och det var dumt överhuvudtaget att jag nämnde att han är gay för det är ju egentligen helt oväsentligt. Det jag ville få fram var att en av mina nära vänner är kille och för mig skulle det vara otänkbart att han inte var med på min möhippa!

    J D skrev 2009-05-08 08:19:58 följande:


     

    Det är nog bara naturligt i de fall där man umgås i tjej- resp. killgäng. Alla har ju inte så könsstyrda umgängen varför det då inte heller är naturligt att ett gäng av viss könstillhörighet anordnar svensexa/möhippa.
    Fattar för övrigt inte varför en kille som är gay skulle kunna vara mer en av tjejerna än vad en heterokille är, jag tolkar det som att delandet av sexuell preferens skulle vara ngt som gör att man har ngt speciellt band vilket jag verkligen inte förstår. Man gör väl annat med sina kompisar än att skaffa/prata killar? Speciellt om man ska gifta sig...
    Sorry för OT men jag tycker att det här med enkönade tillställningar är rätt förlegat och som var på TS fråga tycker jag att det är helt självklart att man bjuder efter relation och inte efter kön.
Svar på tråden Killar på möhippan/tjejer på svensexan?