Oavsett om min nära vän skulle vara gay eller hetero så skulle han vara som en av tjejerna. Jag menar inte att det bara är gay-killar som kan vara det. Jag ser inte på honom som gay utan som människa och det var dumt överhuvudtaget att jag nämnde att han är gay för det är ju egentligen helt oväsentligt. Det jag ville få fram var att en av mina nära vänner är kille och för mig skulle det vara otänkbart att han inte var med på min möhippa!
J D skrev 2009-05-08 08:19:58 följande:
Det är nog bara naturligt i de fall där man umgås i tjej- resp. killgäng. Alla har ju inte så könsstyrda umgängen varför det då inte heller är naturligt att ett gäng av viss könstillhörighet anordnar svensexa/möhippa.
Fattar för övrigt inte varför en kille som är gay skulle kunna vara mer en av tjejerna än vad en heterokille är, jag tolkar det som att delandet av sexuell preferens skulle vara ngt som gör att man har ngt speciellt band vilket jag verkligen inte förstår. Man gör väl annat med sina kompisar än att skaffa/prata killar? Speciellt om man ska gifta sig...
Sorry för OT men jag tycker att det här med enkönade tillställningar är rätt förlegat och som var på TS fråga tycker jag att det är helt självklart att man bjuder efter relation och inte efter kön.