Hela min släkt beter sig riktigt illa just nu. Ingen har anmält sig och snart är tiden ute...... :-(
OBS Långt !
Det känns rätt trist, hela mitt liv har jag och min syster inte varit så viktiga i min släkt. Vi är de yngsta kusinerna och våra fastera har varit så helt fokuserade på sina barn och de skulle bara ha och ha.
Nu ska jag gifta mig, på min blivande makes sida är vi det första bröllopet sen hans föräldrar gifte sig (ca 19 år sen) på min sida har 2 kusiner gift sig men den sista för 5 år sen så det är ju med ett bra tag sen. Så man kan ju tycka att alla borde tycka det är roligt att få gå på bröllop igen. Men inte då! Vi kommer från två olika landsändar (hälsingland och halland) av olika anledningar så föll valet på hälsingland då vi ska gifta oss. Något som min släkt har haft otroligt svårt att acceptera tydligen. Ibörjan pratade de om att hyra buss tillsammans o åka upp mm.
Men nu är det bara gnäll och surt. Min ena faster hade ringt till min mor och haft en hel lista med "fel" bla varför vi valt en festlokal en min från kyrkan kunde hon inte fatta då det ligger en brevid kyrkan (så hon har letat upp det på nätet!!) då upplyste mamma henne om att den lokalen rymmer bara 50 st och fastern kommenterade bara med att oj ska de verkligen bjuda så många blir inte det för mycket då..... sen kunde farmor verkligen inte få åka med deras bil trots att det finns plats för fastern vill inte ha med henne i sthlm där de tänkt stanna på hemvägen. Sen har det varit en massa som vägrat anmäla sig om vi inte skaffade en buss att transoprtera alla gäster i mellan hotell-kyrka-festlokal-hotell. Att det sen kosta 4500 har de inte tänkt på nu har vi bokat men de kommer få lägga 100 kr för att få åka med per person, det minsta vi kan kräva.
Osa är den 1/6 vi gifter oss den 1/8 så tiden börjar ju rinna iväg. Av 100 har bara 30 hört av sig om att de kommer och 2 om att de inte kan komma (ska få barn 2 v innan så kan jag helt förstå) sen har en vän hört av sig om att de ev inte kan komma pga om de får en hundvakt ?!! Suck de bor på åland men det finns ju faktiskt hund pentionat i stan där vi gifter oss det är ju bara att googla på det så hittar hon nått.
Från min sida är det bara min fam och de vänner uton hon med hunden som tackar ja men inte en ända släkting! Från sambons sida är det familjen, några släktingar men inte så många och några vänner.
Trode nog att det skulle vara i alla fall några flera vid det här laget, men alla kanske är ute i sista minuten? Vad vet jag......