Inlägg från: Red Scarlet |Visa alla inlägg
  • Red Scarlet

Bör jag fråga hans syster om hon vill va tärna?

Har du redan 4tärnor tycker jag att det räcker gott och väl..tycker bara att det kan se konstigt ut ifall man har 10tärnor, och 4 marskalker, blir ju inga gäster kvar i bänkarna till slut!

Som MV85 säger är tärnan/tärnorna någon som ska vara där för stöd och hjälp, ens syster eller nära väninna. Nu har jag inga tärnor alls men jag skulle aldrig kommit på tanken att fråga min fästmans syster att vara tärna, tycker mycket om henne men vi har inte den relationen.

• Red Scarlet
    Sundance skrev 2009-05-10 11:52:16 följande:
    Skönt att höra. Tack. Tänkte fråga henne om vill ta hand om en del fotografering under dagen istället. Hon är duktig så då kan hon ju få chans att känna sig lite delaktig ändå.
    Åh om hon tycker att det är jätteroligt att fotografera kan du ju fråga henne, annars tycker jag att det blir väldigt lätt för henne att "missa" hela bröllopet om hon måste fotografera då... det är ju ändå hennes bror som gifter sig, jag hade hellre velat vara MED och se allt än att behöva oroa mig för att ta bra foton hela tiden. Vi har en bekant till mig som ska fota, just för att alla andra gäster ska kunna få koncentrera sig på det som faktiskt händer... bara något du kan ha i åtanke. :7

Annars kan hon ju få läsa en dikt under vigseln el något om du vill att hon ska bli mer delaktig? Det skulle jag tycka var fint :)
Svar på tråden Bör jag fråga hans syster om hon vill va tärna?