• älskarlivet

osa-hur gör ni??

Vi har inte hört av oss till de som inte osat. Vi tar det som att de inte kommer!

• älskarlivet

Fast om man vet att det är folk som aldrig hör av sig? Varför ska vi bemöda oss att höra av oss till de för att de inte orkar höra av sig till oss??

lingon82 skrev 2009-05-10 21:31:37 följande:
    Vi har märkt att nära vänner och släktingar tar för givet att vi vet att de kommer. Att tacka nej till en bröllopsinbjudan är inte ett alternativ för många människor. Det kan man ju inte bli arg för att folk prioriterar oss till 110%, så absolut hör av er!! Ni har väl bjudit för ni vill att folk ska komma?
  • älskarlivet

För att det är kusiner och bjuder man en kusin så bjuder man alla anser vi.. Vi kan inte dela på syskonpar..

Jag vet att de här kusinerna meddelar om de kommer, men skiter i det om de inte kommer.
    .

lingon82 skrev 2009-05-10 21:37:52 följande:
    Ja, varför bemöda sig att bjuda in dem från början då om man vet att de aldrig hör av sig eller svarar i tid? För ens egen skull ska man nog utgå från att folk har glömt (kan hända alla) eller så har svaret kommit bort, eller som jag skrev ovan att folk ser det som självklart att de kommer. Likadant kanske många tror att man bara behöver svara om man inte kommer.Att ordna en stor fest är inte smärtfritt!! det gäller allt från planering till genomförandet.
  • älskarlivet

Det har inte tagit någon energi alls från mig, bara ett konstaterande igen att de åter igen inte hör av sig och då lämnar jag det och hör inte av mig till de heller..

lingon82 skrev 2009-05-10 21:47:23 följande:
    Om du vet det från början, är du ju beredd på att det blir så. Missförstå mig rätt, jag tycker med att man ska svara på en inbjudan!! Det är inte det jag menar. Det jag menar är att man får ta detta med en nypa salt för det suger en massa energi ur en, mer än vad som krävs att ringa några samtal, som istället kan gå till att planera världens bästa bröllop.Man kan aldrig undvika när man bjuder många att några inte svarar. Min egen svärfar svarade inte på inbjudan med motiveringen "tror ni verkligen att jag skulle utebli? Det är väl självklart att jag kommer, och jag kommer att vara kvar längst av alla".
Svar på tråden osa-hur gör ni??