Inlägg från: Mrs Einarsson |Visa alla inlägg
  • Mrs Einarsson

Bali eller Mauritius?!

Hej Majsan82!
    Vad kul att ni ska åka till Bali! Jag och min sambo var där förra sommaren och hade en helt underbar resa=). Vi upplevde orterna väldigt olika så det kan nog vara smart att fundera över vad det är man vill ha ut av sin resa innan man bokar vilken ort man ska bo på. Kuta var den största orten med mycket uteliv och shopping, på stranden var det mycket folk och vindsurfare. Nusa Dua var ett område med många riktigt fina hotell och vackar stränder. Om man promenerade en bit kunde man också få en lång härlig strandremsa nästan helt för sig själv=) Dock fick man kanske inte här någon känsla för hur livet ser ut för befolkningen som bor på Bali. Jimbaran var vi tyvärr bara en kväll i men här var den härligaste solnegång jag sett med massor av mysiga restauranger på stranden. Vi bodde i Sanur på ett lite mindre hotell som heter Sativa. I Sanur var stranden inte riktigt lika fin som på de övriga ställena men där fanns massor av mysiga restauranger och genom att promenera runt en del fick vi också en känsla av "det riktiga bali". Hotellet vi bodde på var ett mysigt trivsamt hotell med mycket trevlig personal (finns på vings hemsida). Vi gjorde också en utflykt med ving som jag verkligen kan rekomendera. Den var på två dagar och vi fick se oh uppleva så oerhört mycket, bland annat mäktiga tempel, den svarta stranden i norr, delfiner i soluppgången, massor av apor och snorkling med helt fantastiska fiskar! Oavsett vart ni väljer att bo så tänk å att det är väldigt billigt att åka taxi mellan de olika orterna så man har absolut möjlighet att uppleva dem alla!
    Är det något annat så fråga gärna!
    Hälsningar Malin

Svar på tråden Bali eller Mauritius?!