Inlägg från: ElinPierre |Visa alla inlägg
  • ElinPierre

Vi som blev fruar 090509!

Vi hade en fantastisk dag, så mycket kan jag ju säga!!

• ElinPierre

Jag tänkte bjuda på några bilder innan vi lämnar landet.

Vår fantastiska fotografs blogg- www.helenah.se

• ElinPierre

Nu kommer det
    Bered er på en hel roman.. Hihi..

Vi hade sovit hos mina föräldrar- och jag hamnade tillslut ensam på soffan, eftersom jag hostade och Pierre inte fick sova.. :oD
    Jag gick upp först, tog en dusch och precis när jag var färdig kom H (moster & tärna) och skulle börja med håret. Mamma och pappa vaknade också och gjorde frukost. En sked gröt och en smörgås var det enda som gick ner.
    Medan H fixade med mitt hår droppade det in fler människor- Pierre vaknade, syster kom med sin son, sminktjejen, bestman, en tjej som skulle hjälpa syrran med håret och Helena- fotografen.
    Alla vi trängde in oss i köket, visserligen är det stort, men jag blev ändå stirrig. Men det är skönt att ha alla nära nära! Håret blev så himla bra, och sminket blev dramatiskt, och inte riktigt jag men sanslöst snyggt! Hon sminkade även mamma, syrran och H, och jag tror vi alla var lika nöjda!
    God sopplunch mitt i kaoset av människor. Och så tittade vår toastmaster med sambo in och sa hej. Sen kom även svärmor för att hämta lite mat.
    Då var vi i fullt sjå med påklädning. Jag fortsatte att vara stirrig, är inte riktigt bekväm med att ha så många människor runt mig, och att inte ha ritkig koll på allt.. ;o)

Efter många om och men kom vi iväg tillsammans med Helena, bestman och tärna, och började fotografera. De få som vi än har sett är jättebra ( kolla på www.helenah.se ). Vi åkte runt på några ställen, och jag känner mig helt säker på att jag kommer vara nöjd med resten av bilderna också!!

När vi sedan kom tillbaka till mina föräldrar hade nästan alla åkt, och vi fick en kvart ensamma och hann andas ut ordentligt innan det var dags.

När vi står där framme i kyrkan och lyssnar när Johanna sjunger Fields of gold tar jag Pierres hand. Och jag känner hur han skakar.
    Hans hand darrade som ett asplöv i min, och lyckokänslan var total!
    Efteråt sa några att de aldrig sett mig så lycklig. Om de bara anade vad rätt de hade!!

När vi kom ut ur kyrkan kastades mina kära lingonblad, och jag kände mig väldigt nöjd, och att det faktiskt var värt de timmar jag la ner på dem! Sen blev det kramkalas som heter duga, jag som inte är särskillt kramig av mig fick nog hela årets skörd på bara 10 minuter!

Och sen kom den, mammas överraskning!- En gammal bil (vet inte vilket märke) från 30-talet med öppet tak och en bröllopsbåge i!!! SÅÅÅ fint! Vi åkte hem för att vila en timme eller så. 5 minuter efter att vi gått in spöregnade det! Ska man ha tur så ska man ;o) Jag tog av mig klänningen för att andas Och för att plocka ur alla risgryn (jodå, det kastades allt sådana också) ur b-hn. Kunde kokat gröt! Fotografen kom förbi och vi pratade en massa, drack lite te, och tog några extra foton.

Sen bar det av igen- mycket tidigare än vad vi trodde, vilket ju var TOPPEN!
    Mingelförrätten blev succe! Trots att det blev lite väl trångt verkade alla trivas, och Pierre var som vanligt jätteduktig och såg till att prata med alla, medan jag mest kände mig bortkommen och ställde mig där jag kände mig mest trygg- hos H, hos syrran, hos mina underbara vänner osv. Jag gick i alla fall runt liiite.. Hihi..

Sedan tog vi plats vid borden och folk började genast kryssa i bingot (ännu en succe!!) och det verkade som om vi prickat in bordsplaceringen perfekt! Folk började hålla tal, och när det kom till syrran tjöt jag som en barnrumpa. Hon berättade bland annat om en av de sista gångerna vi bråkade- när jag tydligen höll på att få en pirog i huvudet.. HAHA.. Kommer inte ens ihåg det.. Hon sa så många fina saker!!

Maten var prefekt och sen kom vi tilltårtorna. Gullgoa J hade gjort dem underbara. De var vackra, häftiga och coola. Och framförallt sanslöst smarriga! Vår första dans blev tillslut en tryckare (jag har nog berättat om hur det gick till förut va!?) och efter halva föste vi upp flera, och tillslut dansade istort sett ALLA till den. Därefter hade Pierre lagt två bugglåtar och dansgolvet fyldes till bredden! SÅ KUL!

Godisbordet dukades upp- hade såklart köpt alldeles för mycket, men chokladfontänerna var populära, men det blev VÄLDIGT kladdigt!

Kvällen fortsatte med lite dans, lite singstar, lite mysig gitarr, trummor och gemensam sång och allmänt umgänge. Halv 5 tror jag klockan var när vi kom hem om jag inte minns fel..
    Som ni ser var dagen helt fantastisk och jag kommer verkligen, verkligen ha minnen för livet!!!

Vi hade fått ett vykort från ett par av våra gäster när vi kom hem från resan:
    "Vi är sååå tacksamma att vi fick delta vid detta helt otroliga bröllop- så genuint, så mycket kärlek, så mycket värme, sådan omtanke. Det var som en drömvärld från början till slut"
    SÅ fint, eller hur!!

Har även fått höra komentarer som "man kunde aldrig tro att detta är en skolmatsal i vanliga fall", "en av de finaste vigslarna" "Elin såg så sanslöst lycklig ut" osv... Det gör en varm och glad i hjärtat!

Jag hoppas att jag snart kan visa er lite bilder. Så länge får ni hålla till godo av de som finns på Helenas blogg- www.helenah.se

Verkar som om alla av oss här fick en fin dag och det känns underbart!

• ElinPierre

Jag tror jag också har tagit det stora beslutet att sälja min klänning. Funderade på att ta trash-foton, men som pierre sa- det går ju aldrig att få samma känsla i fotona igen...

Våra tackkort har vi redan designen till- sen typ ett år Men vi har inte ens fått se mer än 4-5 foton än, så vi har ingen aning om vilket vi ska ha än....

• ElinPierre

Jag tror jag också har tagit det stora beslutet att sälja min klänning. Funderade på att ta trash-foton, men som pierre sa- det går ju aldrig att få samma känsla i fotona igen...

Våra tackkort har vi redan designen till- sen typ ett år Men vi har inte ens fått se mer än 4-5 foton än, så vi har ingen aning om vilket vi ska ha än....

• ElinPierre

Nu har vi äntligen samma efternamn!!

• ElinPierre

Anja- Beror det inte på när prästen skickar in alla papper? Gissar att vår var lite seg. Han är lite virrig och sen med saker...
    Så er kanske var ännu mer seg?

• ElinPierre

Malmöbrud- Vad fint gjort av er bestman!
    Ska försöka hitta de få som fotade under festen, så vi kan få några bilder! Bad våra gäster att inte fota i kyrkan eftersom vår fotograf skulle kunna arbeta ostört. Och eftersom hon skulle vara med hela kvällen var det m¨ånga som valde att inte ta med den alls. Vilket resulterat i att vi sett totalt 4 foton från vårt bröllop än så länge...

Väntar verkligen med spänning på våra bilder från fotografen. De skulle vara klara idag, men vi hann inte hämta dem...

• ElinPierre

Anja- Det mesta sköter sig självt!
    Kanske lite skillnad när man flyttar och byter namn helt och hållet...

Men de stora grejerna ser hos skatteverket att namnet är bytt! Kanske kan vara ide och byta namn på postlådan (det har vi glömt! )

Svar på tråden Vi som blev fruar 090509!