Inlägg från: anja1661 |Visa alla inlägg
  • anja1661

Vi som blev fruar 090509!

nu har vi pratat med pastors exp. och de skulle fixa med våra papper på en gång! va f-n!!! varför har man lixom inte redan gjort det???!!
    det borde man väl göra direkt efter vigseln för att avsluta det "arbetet" eller?? hhmm... om jag var präst så hade jag iaf varit organiserad!! *kontrollfreak*

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-06-08 15:59:35 följande:
    Tillbaka från semestern!!! Vi har haft en helt underbar vecka och är så nöjda med resan!Nu försöker jag hitta ett album så jag kan scrappa med våra foton från bröllopet. Vill ha ett 30x30 med plastfickor, men hittar inget fint...
    vart har ni varit?? har du bilder??
    vi längtar oss galna efter vår resa i juli....men snart e det vår tur!!!
  • anja1661
    MissieA skrev 2009-06-08 18:15:21 följande:
    Hoppas det fixar sig snart. Sen tar det upp till 2 veckor på skatteverket sa dem till mig.
    till mig sa de att det bara tar några dagar efter att de fått in pappret....jaja bara det blir gjort!!!
  • anja1661

japp, nu har prästen skickat in våra papper så snart är vi nog man o fru Åberg! familjen åberg för del delen då barnen oxå ska heta så. i dagsläget heter de båda våra namn men vi tar bort mannens namn helt! känns skönt av massa olika personliga anledningar!!

hör av mig när vi hört nåt igen!

• anja1661
    Tindragull skrev 2009-06-10 18:47:32 följande:
    Vi har varit på Korfu! Har inte lagt in bilderna nånstans än, men de kommer på FB förr eller senare! Vart var det ni skulle resa? (minne som en guldfisk)
    vi åker till sunny beach i bulgarien!! bara vi två...utan barn! känns superlyxigt! vi ska bara sola, bada, njuta och älska varandra !!!
  • anja1661

vi me!! men denna gången får vi åka utan barn!! vi ÄLSKAR sunny beach men som sagt vi vill uppleva det utan barn oxå. nu ska vi njuta av att ligga på stranden heeeela dagen, äta långa middagar och promenera genom stan hela kvällarna! det blir ju en helt annan sorts resa utan barn.....*längtar*

• anja1661

nu äntligen har min man fått hem körkortspapperna! så nu heter han andreas åberg!!!! åhh vad skönt det känns!! så ikväll ska jag be honom skriva sin namnteckning o se om han fått kläm på det nya efternamnet!

lyckliga soliga hälsningar från familjen ÅBERG!!!!!

• anja1661

fugan här har sommarlov! snart åker vi till bulgarien, åhh vad jag längtar!!!
    under midsommar är vi hos mina föräldrar för det årliga firandet! *mys mys*.
    under sommaren blir det typ skansen, kryssning, sagostigen och liknande! allt för att hålla barnen glada och nöjda under heeela sommaren!

glad midsommar på er alla fruar!!

• anja1661

hoppas ni alla haft en underbar midsommar!
    vad e det för papper man ska skicka efter nu när mannen har bytt efternamn? körkortspappret har han fått men sen då? visa kortet? ica kort?

måste man ringa runt till alla...typ comhem? bredbandsbolaget, teleföretag o så???

hur har ni alla gjort??

• anja1661

ja byta namn på postlådan vill man ju inte göra förrens allt är fixat och ändrat! min man ska sätta sig o ringa runt till alla ställen...

• anja1661

på tisdag kväll åker vi på bröllopsresan!!! ska bli underbart!

• anja1661

nu e vi hemma från bröllopsresan!! vi ahr haft det underbart! vi har badat, solat, ätit och druckigt gott, sjungit karaoke, åkt runt lite, shoppat och myst massor!!!!
    nu känns det mer verkligt, att vi är gifta! det känns otroligt gott!!

vad har jag missat elsi?? vilken brud i mitt i?? tell me more!

• anja1661

jag känner mig oxå lite låg och tom....fast det handlar nog mest om att jag känner mig rastlös....jag satt ju hela kvällarna och varje ledig vaken stund och fixade med bröllopet..och nu har jag lixom inget att göra...bara sitta där o kolla på tv...känns tomt.
    jag ahr ingen ork eller lust att hitta på något annat heller...

men nu i höst ska jag börja på friskis och svettis...och jag bara ska gå ner i vikt och bli mer sund!!!!

Svar på tråden Vi som blev fruar 090509!