Inlägg från: SommarNoll9 |Visa alla inlägg
  • SommarNoll9

Den Borgerliga tråden 3

Kikar bara in och ser till att tråden hamnar bland mina favoriter...

• SommarNoll9
    SweetSun skrev 2009-05-17 19:15:06 följande:
    nu är jag fru =P och har bilder i galleriet..
    GRATTIS!!
  • SommarNoll9

Idag har vi haft lunchträff med vår vf! Kändes så himla bra. Hon var hur go som helst och vi hade en jättetrevlig lunch med många skratt. Känns grymt skönt att ha träffat henne redan nu och ha gått igenom allt. Exakt hur cermemonin ska se ut är inte klart ännu, men jag ska maila henne då det är bestämt. Men förmodligen blir det som följer:

- Vi anländer i fin bil och blir mottagna av gästerna
    - Vf tar med sig gästerna ner till vigselplatsen (ca 50 m bort)
    - Musik spelas och vi går ner till alla
    - Vf hälsar välkomna och pratar lite om oss
    - Vf läser det obligatoriska
    - Ev en sång på cd eller live
    - Vf läser en dikt
    - Puss och hångel
    - Kramkalas med släkt och vänner!

• SommarNoll9
    nycBride skrev 2009-07-07 22:28:11 följande:
    Vad ar det 'obligatoriska' som en VF sager?! Ar det nagon som har ett helt upplagg om vad som kan sagas, inte bara en outline? Jag ar helt clueless! Har ingen aning om vad som borde sagas eller inte!
    Jag har försökt hitta det på nätet men utan framgång. Vår vf hade med sig ett papper när vi träffade henne så vi fick se vad det innehöll och det är ju inte mycket. Har man bara det så tar det max två minuter.
  • SommarNoll9
    BlomAnna skrev 2009-08-09 14:40:00 följande:
    Jag har funderat på det där med brudfölje när man gifter sig borgerlig. Hur har ni som redan gift er gjort? Hur tänker ni som ska gifta er. Jag skulle nog vilja ha en tärna och en maralk (stavning?) men det kanske blir konstigt när man inte gifter sig i en kyrka? vad tycker ni?
    Vi gifte oss förra lördagen och jag hade två brudtärnor (mina systrar), brudklänning, håruppsättning, brudbukett osv. Vigseln var helt perfekt, alldeles lagom precis som vi ville.
  • SommarNoll9
    BlomAnna skrev 2009-08-09 22:27:22 följande:
    TesshjärtaFred och SommarNoll9: Hur utformade ni era vigslar?
    Vi hade ingen musik, men vi kom ut från festlokalen och gick ned för en trapp ner mot sjön och då stod alla gäster uppradade på varsin sida. Vi gick ner till platsen där vi skulle stå, vi stod snett mot gästerna så de såg oss framifrån. Mina systrar som var tärnor stod på sidan av oss och så vigselförrättaren snett framför oss. Alla gästerna stod i en halvcirkel runt oss så allt kändes väldigt nära och familjärt.

Vf började med att prata om oss utifrån det vi berättat när vi träffats och därefter läste hon en dikt vi valt ut. Sedan pratade hon lite mer om kärlek och livet innan det var dags för det obligatoriska. Därefter växlade vi ringar och sedan avslutade vf med att läsa ännu en dikt och lite goda råd på vägen Därefter puss och så var det klart! Vi valde en väldigt enkel och lagom ceremoni då det passade oss bäst.
Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3