Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Den Borgerliga tråden 3

Såg att den gamla tråden stängts så nu fortsätter vi! För oss som gifter oss borgerligt, stort eller litet!

• Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3
  • SweetSun

ja man lämnar in papprena till medborgarkontoret och de lämnar in de i sin tur till vigselförrättaren.

• SweetSun

Ja har har vi planerat in det sista och ska bli man och fru om 5 dagar =P

• SweetSun

ja nervositeten stegrar och man har ju så mycket tankar på vad som kan gå fel, om alla dyker upp när de ska o.s.v.. men man får försöka att tänka sig att allt löser sig =P Skulle nåt gå fel så är det ingen fara, då ändras bara planerna lite!

Men det är svårt!

• SweetSun

haha ja.. jag har fullt schema hela veckan så jag har inga problem med att få tiden att gå!!

• SweetSun

jag vill tipsa om en liten textrad som är väldigt fin, som våran vf ÄLSKADE =p Den ska vi ha som avslutande ord innan vi går ut =P

Nu kommer ni inte längre få känna regn, för ni är varandras skydd,
    Ni kommer inte längre frysa, för ni är varandras värme,.
    Ni kommer inte längre att känna ensamhet, för ni är varandras sällskap..
    Ni är två individer, men kommer att leva ett liv ihop..

• SweetSun

glimta; jösses vad trist! Ja jag har hört att vissa vf är så där, därför är jag glad att vi hittade våran!! Jag såg hans namn i en tidning, där det var påannons att ett par gift sig, de hade haft nån sorts sagotema, och då forstod jag att det måste vara en vf som kan tänka sig lite udda saker Så då ringde vi upp honom.

• SweetSun

vi har detta;

Vf hälsar välkommen
    ingång
    vf läser lite texter
    musik
    texter och en väninna läser dikt
    musik
    texter
    utgång
    skål och mingel

• SweetSun

vår vf sa att de får reseersättning om de åker nånstans.

• SweetSun

vår vf sa att de får reseersättning om de åker nånstans.

• SweetSun

nu är jag fru =P och har bilder i galleriet..

• SweetSun

tackar! Buketten har min älskade väninna gjort! Kunde inte ha blivit bättre! Hon gjorde den exakt så som jag hade den i huvudet!

• SweetSun

Vi hade ingångsmusik som vi gick in till - och utgång.
    Vf läste lite olika texter och en vän läste en dikt. Ett par låtar hade vi också emellan.

• SweetSun

vi hade ceremonin i ett valv i fästningsruin.
    Vf hälsade välkommen och sen åkte ingångsmusiken på och vi kom inskridandes och gick in mellan bänkraderna (precis som i kyrka)
    Sen läste vf ett par texter och sen spelades en låt till.
    Vf läste mer och en låt till spelades.
    Sen läste väninnan en dikt och vf avslutade ceremonin med det obligatoriska. Sen gick vi ut till utgångslåten.
    Vi gick till en intilliggande damm där de skålade och kastade ris på oss.

• SweetSun

vi skulle ha haft en kille på gitarr, men han kunde inte komma, så allt blev på cd, men det fungerade bra! Eftersom vi var i ett valv så var det bra akustik.

Vi fotades innan, vi hade inte sovit ihop innan, inte heller visste han hur min klänning såg ut. Att få fota det första mötet var skoj, då det lyste bra i våra ögon
    Smink och hår och också nygjort, för sen har man både gråtit och kramats. Mitt halva smink satt på mannens kind och näsa sen

Att låta gästerna vänta är sällan kul, se till att det finns nån slags aktivitet för dem, för fota tar längre tid än man tror!

• SweetSun

vi började att fota vid 1230, sen vigseln 15, och det var ganska rätt efter, vi stog väl i 10 min och laddade innan vi gick in, och det fotades ju också

• SweetSun

jag förstår ditt tänk också, men det kan vara skönt att få fotas ett tag så att man får till de där lite "extra" fina bilderna. Bilderna är endå det man har kvar efteråt.
    Men om ni tänker fotas efter, se till att aktivera gästerna!

• SweetSun

ja det finns regler kring löftena, vi hade egna, men vf fick göra om de så att de passade i lagtexten..

• SweetSun

jag har lagt ut ett par bilder i galleriet nu =P

Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3