Inlägg från: ElMac |Visa alla inlägg
  • ElMac

Den Borgerliga tråden 3

Vi gifter oss borgeligt 090807 ute på ett naturreservat :) Har pratat lite med VF och hon säger att hon är till för oss och ska bara göra det så som vi vill ha det, typ. Så vi skulle skicka typ "manus" till henne som vi sen kan disskutera :)

• ElMac

www.skelleftea.se/default.aspx

nycBride skrev 2009-07-07 22:28:11 följande:
    Vad ar det 'obligatoriska' som en VF sager?! Ar det nagon som har ett helt upplagg om vad som kan sagas, inte bara en outline? Jag ar helt clueless! Har ingen aning om vad som borde sagas eller inte!
  • ElMac

Nån av er som haft/ska ha slöja eller krona?

• ElMac

jag fick inte frågan, men jag svarar ändå :)

Vi hade bestman och en tärna (killens bror och hans tjej). De gick fram först och startade musiken. Top Gun theme!
    Kom fram från var sin sida av en liten stuga vi stått bakom och gömt oss så att ingen skulle se. Vi var ute på en strand.
    När vi gått fram tonades musiken ned och killens moster inleder med att läsa Måhända-dikten. Typ samtliga blir "allergiska" - inte ett öga tårt!
    Sen inleder VF med några ord och hälsar gästerna välkomna. Hon läser en del om kärlek innan vigselakten där vi lagt in två extrafrågor innan den obligatoriska "tager du denna". Så vi hade tre frågor, tredje gången gillt liksom ;)
    Sen ringväxling, några avslutande ord av Vf och sen puss och utgång till "Det vackraste".

BlomAnna skrev 2009-08-09 22:27:22 följande:
    TesshjärtaFred och SommarNoll9: Hur utformade ni era vigslar?
Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3