Inlägg från: duochjag09 |Visa alla inlägg
  • duochjag09

Den Borgerliga tråden 3

Har varit och småkikat lite i tråden....men nu börjar det bli allvar i planeringen så nu får jag nog bli lite mer aktiv

Vi kommer gifta oss den 28 augusti. Herrgård är bokad där vi ska äta bröllopsmiddag och svit är bokad för bröllopsnatten. Men vi har ingen vf än.....hoppas verkligen att vi får tag i en som kan den dagen.

Är så spännande för ingen vet något än (bara en kompis till mig), vi kommer att skicka ut inbjudningskort till våra föräldrar (kommer bara att vi och våra barn plus föräldrarna), en glad liten överraskning

Så nu börjar allvaret med alla papper hit o dit, namnändring, kläder, hår, RING, vigselcermonin, bukett.....ahhhhh hur ska det gå?

Något som jag undrar över-och som ni nog har diskuterat 100 gånger- är själva vigseln....Hur gör man? går vi fram (typ som i kyrka?), vad säger vf, vad gör man *gahhh* hjälp mig!

• duochjag09
    MissCurly skrev 2009-05-24 10:04:56 följande:
    Hej och välkommen Visst är det roligt när man börjar dra igång med allt?När har ni datum?Vår vigselförättare ska komma in och blåsa i en visselpipa så han får allas uppmärksamhet när de sitter och äter och då vi kommer stå brevid honom, vi kommer vara i köket när han kommer in i lokalen.... haha åh va jag längtar! oh sen har vi en text som han ska läsa upp, vår lilla cermoni...
    Den 28 augusti....hoppas jag Ja det är jättekul att planera Känner mig som Monica i Vänner med mina listor

Vilket kul och orginellt upplägg ni har Vet alla om att det är bröllop eller är det en överraskning? Vad är det för middag ni anordnar i så fall, vad har ni sagt till alla?

Känns lite svårt med cermonin....Vad ska man säga och göra egentligen? Vad svårt...Ingen av oss är poetiskt lagda och är inte mycket för att hålla tal.
  • duochjag09
    Tx2 skrev 2009-05-24 10:29:15 följande:
    Vi hade in- och utgångsmusik och gick in till det.Upplägget får man bestämma ganska mycket själv, beroende på vad för vf man får tag på och vad h*n ställer upp på. Vår cermoni hade vi plockat delar från bt och valt musik/låtar som vi tyckte om. En vän läste en dikt som hon hade valt, vf läste några texter som vi hittat och vår solist och gitarrist sjöng gudomligt. Är jättenöjd med hur det blev, och fått många fina kommentarer från våra nära och kära.
    lät jättemysigt
    Sade/läste ni något eller var det vf som gjorde allt det?
  • duochjag09

Funderar lite på detta upplägget inför cermonin:

Vf hälsar välkomna
    vi kommer gåendes samtidigt som en vän sjunger ngt
    Vf läser måhändatexten
    jag läser en dikt som riktas mot brudgummen
    brudgummen läser en dikt som riktas mot mig bruden
    Vf läser det 'obligatoriska'
    pusskalas
    Vi går därigrån samtidigt som vänner sjunger ngt.

Vad tycker ni om detta?
    har inte förankrat detta med sång med m2b än.....
    jag har hittat en dikt som jag vill läsa men då vill jag ju att han oxå läser ngt...vet inte hur pigg han är på det...

Men om nu det går som jag vill kan det vara ngt?

Vill inte ha en långseg ceremoni men inte heller att det bara ska vara över på typ 30 sekunder...

• duochjag09
    Tx2 skrev 2009-05-25 19:58:29 följande:
    Ert upplägget fungerar nog bra. Om din blivande inte är så pigg på att läsa så kan ni kanske låta någon vän läsa i stället? Jag är glad att vi bara behövde säga ja. Vet inte om det hade blivit så bra om vi hade behövt säga något mer. Tror att jag hade gått och funderat på det mest och inte njutit av varje sekund. Vår vän som läste var så söt då hon skakade så (och då är hon väldigt van att prata inför många) så hon var tvungen att kicka av sig skorna för att stå lite stadigare Men känner man att man fixar det så är det bara att köra på.
    Det kommer bara vara vi, våra föräldrar, barnen samt brorsan och hans tjej. Så jag har inte ngn annan som kan läsa istället. Det är ju inte det roligaste man vet att prata så men känns som att det blir så kort annars...
  • duochjag09
    Vanya skrev 2009-07-09 14:48:31 följande:
    duochjag09: Vad är måhändatexten??
    Måhändatexten
    Måhända är han den ende i världen som tycker sig veta att hon är den underbaraste kvinnan på jorden.
    Måhända är hon den ende som uppskattar hur fantastisk han är i varje liten sak han gör och i varje liten tanke.
    De tycker sig höra en underton av godhet i allt vad den andre säger och tror att de flesta kanske missar det.
    Och de förstår inte hur man kan passera den andre utan att förstå att man just passerat den finaste människan i världen.
    Han har förstått, hon har förstått - därför är vi här idag.

Hittat den här någonstans...tycker den är så fin
  • duochjag09
    Sundance skrev 2009-08-10 12:32:31 följande:
    Hur beslutade ni vilken vigselförrättare ni skulle ha. Har kollat på nätet och där finns en 8, 9 styck i Lund. Men hur vet man vem som är bra? Får man välja, eller väljer de åt en? Vart vänder man sig när man ska boka förrättare?
    Man väljer själv från listan. Jag googlade lite på de som jag inte visst vilka de var och sen valde jag en. han verkar rolig och bra i alla fall
Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3