Inlägg från: MissCurly |Visa alla inlägg
  • MissCurly

Den Borgerliga tråden 3

Hej! Ny här inne men ska gifta mig borgerligt om 6 veckor =)

Hur har ni planerat era vigslar? Vår vigselförättare ska överraska våra gäster med en visselpipa haha och på så sätt få deras uppmärksamhet eftersom ingen vet att vi gifter oss.
    Han kunde även tänka sig att läsa ett par rader så nu ska vi bara klura ut vad vi ska skriva... nån som har bra tips på litteratur som kan va bra?

• MissCurly

Fru 310910 skrev 2009-05-17 19:02:18 följande:

Vart ska ni ha själva vigseln?Vi vill inte vara i rådhuset, utomhus känns för riskabelt och där vi ska ha festen tyckte vi inte om lokalen som de hyrde ut till vigsel...
    var det till mig? :)
    vi har hyrt en lokal som vi ska vara i, vi ska ha en fest.

då ska jag kolla i den o se vad man kan hitta, tackar
  • MissCurly
    SweetSun skrev 2009-05-17 19:15:06 följande:
    nu är jag fru =P och har bilder i galleriet..
    så fina ni var!!! GRATTIS @---)-----
  • MissCurly

haha ok, svara ändå =)

Vissa hyr ut lokaler i gamla hus, tex gamla stan.
    Vår lokal är världens tråkigaste men jag hoppas kunna piffa till den...

Jag ska ha en svart klänning, tror ni folk säger om det?
    Sen blir det svarta dukar som dekoreras med murgröna och prästkragar, har köpt bubblor som ska stå på borden( en till varje gäst) tillsammans med engångskamror, vet bara inte hur många jag ska köpa?
    Sen blir det så pass roligt att det blir plastbestick o pappertallrikar... fanns inte så mycket porslin i lokalen =(

och ballonger måste jag köpa! skulle vilja ha med gas så man kan ha dom ståendes på golvet....

• MissCurly

vad ska ni ha på er eller vad har ni haft på er?

• MissCurly

ja då fik jag hem sakerna jag beställde.... de ska retuneras igen
    Jag hade tänkt ha murgröna och prästkragar o bubblor på borden, murgrönan va 1x1cm..alldeles för smått och inte alls vad jag förväntade mig, såå besviken men så går det nr man beställer...
    Retus med alla sakerna...
    Jag får ta mig ner till blomsterbutiken och beställa garberor eller va dom nu heter.. oh sen fixar jag gröna blad o lägger dom på bladen.... o med ljus...kan bli bra ..

Hej och välkommen
    Visst är det roligt när man börjar dra igång med allt?
    När har ni datum?

Vår vigselförättare ska komma in och blåsa i en visselpipa så han får allas uppmärksamhet när de sitter och äter och då vi kommer stå brevid honom, vi kommer vara i köket när han kommer in i lokalen.... haha åh va jag längtar! oh sen har vi en text som han ska läsa upp, vår lilla cermoni...

duochjag09 skrev 2009-05-24 08:28:50 följande:
    Har varit och småkikat lite i tråden....men nu börjar det bli allvar i planeringen så nu får jag nog bli lite mer aktiv Vi kommer gifta oss den 28 augusti. Herrgård är bokad där vi ska äta bröllopsmiddag och svit är bokad för bröllopsnatten. Men vi har ingen vf än.....hoppas verkligen att vi får tag i en som kan den dagen. Är så spännande för ingen vet något än (bara en kompis till mig), vi kommer att skicka ut inbjudningskort till våra föräldrar (kommer bara att vi och våra barn plus föräldrarna), en glad liten överraskning Så nu börjar allvaret med alla papper hit o dit, namnändring, kläder, hår, RING, vigselcermonin, bukett.....ahhhhh hur ska det gå?Något som jag undrar över-och som ni nog har diskuterat 100 gånger- är själva vigseln....Hur gör man? går vi fram (typ som i kyrka?), vad säger vf, vad gör man *gahhh* hjälp mig!
  • MissCurly

ingen dum idé alls

vi gifter oss om 6 veckor, så det får nog bli till att plocka isf....

annars var min tanke att fixa stora gröna blad, köpa garbror( eller hur dom nu heter och stavas) och klippa av skjälken och lägga blomman på bladet och varannan med ett ljus på.....
    Ska ha svarta dukar så det kan bli snygg färgklick med grönt o blommorna...

Tx2 skrev 2009-05-24 10:24:27 följande:
    Kan du inte köpa riktig murgröna på ikea (el i blomsterbutik) och försöka få dem att växa och ta rankor därifrån? El beroende på när ni gifter er, plocka växter från naturen. Vi hade bla en massa vitsippor på borden.
  • MissCurly
    duochjag09 skrev 2009-05-24 14:43:03 följande:
    Den 28 augusti....hoppas jag Ja det är jättekul att planera Känner mig som Monica i Vänner med mina listor Vilket kul och orginellt upplägg ni har Vet alla om att det är bröllop eller är det en överraskning? Vad är det för middag ni anordnar i så fall, vad har ni sagt till alla? Känns lite svårt med cermonin....Vad ska man säga och göra egentligen? Vad svårt...Ingen av oss är poetiskt lagda och är inte mycket för att hålla tal.
    Nopez ingen vet förutom våra 2 vittnen, svärföräldrarna och min mamma, vi bjuder in till min försenade 30 årsfest oh när alla kommit till ro och sitter och äter så kommer vigselförettaren in o blåser liv i lokalen haha
    Vi kommer bjuda på en kall buffé som består av marinerad kycklingfile, marinerad fläskfile, pastasallad, franskpotatissallad med rostad potatis, en grön sallad, brytbröd, pizzabullar, skinkrullar, starka korvar o nån sås... tror jag fick med allt

Kolla runt här inne på BT och se om du kan hitta vad andra sagt eller fått uppläst och gör nått eget av det
    så har vi gjort *viskar*
Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3