• Tx2

Den Borgerliga tråden 3

Jag hade vit klänning med släp och min man hade på sig frockcoat.

MissCurly skrev 2009-05-22 19:23:27 följande:
    vad ska ni ha på er eller vad har ni haft på er?
  • Tx2

Kan du inte köpa riktig murgröna på ikea (el i blomsterbutik) och försöka få dem att växa och ta rankor därifrån?
    El beroende på när ni gifter er, plocka växter från naturen. Vi hade bla en massa vitsippor på borden.

MissCurly skrev 2009-05-24 10:04:56 följande:
    ja då fik jag hem sakerna jag beställde.... de ska retuneras igen Jag hade tänkt ha murgröna och prästkragar o bubblor på borden, murgrönan va 1x1cm..alldeles för smått och inte alls vad jag förväntade mig, såå besviken men så går det nr man beställer...Retus med alla sakerna...Jag får ta mig ner till blomsterbutiken och beställa garberor eller va dom nu heter.. oh sen fixar jag gröna blad o lägger dom på bladen.... o med ljus...kan bli bra ..
  • Tx2

Vi hade in- och utgångsmusik och gick in till det.
    Upplägget får man bestämma ganska mycket själv, beroende på vad för vf man får tag på och vad h*n ställer upp på. Vår cermoni hade vi plockat delar från bt och valt musik/låtar som vi tyckte om. En vän läste en dikt som hon hade valt, vf läste några texter som vi hittat och vår solist och gitarrist sjöng gudomligt. Är jättenöjd med hur det blev, och fått många fina kommentarer från våra nära och kära.

duochjag09 skrev 2009-05-24 08:28:50 följande:
    Något som jag undrar över-och som ni nog har diskuterat 100 gånger- är själva vigseln....Hur gör man? går vi fram (typ som i kyrka?), vad säger vf, vad gör man *gahhh* hjälp mig!
  • Tx2

Vi hade en utomhusvigsel på en fästning.
    Fotograferades oxå innan vigseln. Då vi väldigt gärna vile umgås så mycket som möjligt med gästerna.

Vår cermonin bestod av mingel på borggården för våra gäster medans vi gömde oss bakom en mur och smygkikade, jag var lite otålig och ille gärna ned och umgås. Sedan så gick dem o satte sig i ett "rum (inget tak kvar) och vår vf hälsade välkomna.
    Ingångsmusiken, fluff av black sabbath, hade vi på datorn och då kom vi gåendes över borggården och sedan in bakifrån där våra gäster satt.
    Vf läste en inledande text innan vår solist med gitarrkomp sjöng Hallelujha med svensk text av Py Bäckman.
    Efter det läste en av mina "tärningar" en egen vald dikt.
    Mer musik, Nothing else matters av solisten och gitarristen. Som var grymt bra.
    Vf läste en dikt.
    Ring of fire framfördes av solisten och gitarristen
    Sedan var det det obligatoriska med ja-sägandet och handslag. Plus flera pussar innan vi gick ut till I was made for loving you baby. Blev otroligt bra när dem gjorde om den till lite jazzigare.

Vigseln, tog kanske trettio minuter och vi är supernöjda med upplägget, allt som sades och sång. Och jag tror att våra gäster oxå uppskattade den.

• Tx2

Ert upplägget fungerar nog bra. Om din blivande inte är så pigg på att läsa så kan ni kanske låta någon vän läsa i stället? Jag är glad att vi bara behövde säga ja. Vet inte om det hade blivit så bra om vi hade behövt säga något mer. Tror att jag hade gått och funderat på det mest och inte njutit av varje sekund. Vår vän som läste var så söt då hon skakade så (och då är hon väldigt van att prata inför många) så hon var tvungen att kicka av sig skorna för att stå lite stadigare Men känner man att man fixar det så är det bara att köra på.

duochjag09 skrev 2009-05-25 19:02:13 följande:
    Funderar lite på detta upplägget inför cermonin:Vf hälsar välkomnavi kommer gåendes samtidigt som en vän sjunger ngt Vf läser måhändatextenjag läser en dikt som riktas mot brudgummenbrudgummen läser en dikt som riktas mot mig brudenVf läser det 'obligatoriska'pusskalas Vi går därigrån samtidigt som vänner sjunger ngt.Vad tycker ni om detta? har inte förankrat detta med sång med m2b än.....jag har hittat en dikt som jag vill läsa men då vill jag ju att han oxå läser ngt...vet inte hur pigg han är på det...Men om nu det går som jag vill kan det vara ngt?Vill inte ha en långseg ceremoni men inte heller att det bara ska vara över på typ 30 sekunder...
  • Tx2

Då är det kanske inte så jobbigt, om ni känner för det. El så hör ni med vh om h*n vill läsa mer ifall ni känner att det inte kommer att gå el brorsan kanske.

Svar på tråden Den Borgerliga tråden 3