• Piddeli

Festlokal runt Göteborg

Hej!

Sitter med bröllopsplanering och letar med ljus och lykta efter en bra festlokal. Vi kommer att bli ca 100 gäster så det är inte det lättaste. Vi hade tänkt att gifta oss i Jonsereds kyrka och ha festen i Ordenshuset. Men i Ordenshuset kan man vara max 80. Ett alternativ som finns i Jonsered är ju Gibsons kök, men det kostar ju lite mer att hyra.

Så nu är vi öppna för förslag, kom gärna med tips. Vi kan även tänka oss någon annan kyrka.
    Vi vill gärna att festlokalen skall vara någorlunda nära kyrkan. Det får väldigt gärna vara lantligt. Gärna enskilt så att man inte stör någon (har en släkt som kan festa natten lång :))
    Vi har funderat lite på Bergums kyrka men hittar ingen lokal som tar 100 personer i närheten.
    Utby kyrka skulle också funka.

Som sagt kom gärna med tips, tack!

/Piddeli

• Svar på tråden Festlokal runt Göteborg
  • Bridemma

Finns det inte en gammal biograf i Jonsered som man kan hyra till fester? Som tar ganska många människor? har för mig det...

• rottizz1

det är det som numera heter Ordenshuset, det är fortfarande biograf där

• ullis33

Utby kyrka är jättevacker
    Kvibergskantin finns i närheten kolla upp det, där är jättefint.

• Piddeli

Vi har tittat lite på Kvibergskantin och det är verkligen jättefint. Men vi skulle helst vilja ha en lokal där man kan ta med egen mat och dryck.

Fler tips emottages tacksamt.

:)

Piddeli

• ullis33

Borta precis innan lv6 om man kör från utby ligger en villa som hyrs ut (vet ej vilka som har den) jag har vart där på andra fester och de har haft egen alkohol och mat med sig.
    Jag vet att det är ett hyffsat stort kök och ett stort rum och två mindre.
    Det ligger ju lite avsides oxå så man stör inte någon där
    Kolla upp det!

• Piddeli

Ullis33, det låter ju kanon! Det måste jag kolla upp, tack för tipset. Om du skulle få reda på mer om lokalen eller vilka som hyr ut den så får du gärna höra av dig. Det låter jätte intressant!

/Piddeli

• Piddeli

Puffar lite...

Fler som har bra tips?

/Piddeli

• Piddeli

Kåsjögården tar max 60-70 gäster, har varit i kontakt även med dem.

/Piddeli

• Tx2

Folkets hus i fräntorp. Där var vi på bröllopsfest för ett litet tag sedan. Var över 90 gäster om jag minns rätt.

Svar på tråden Festlokal runt Göteborg