• Piddeli

Festlokal runt Göteborg

Hej!

Sitter med bröllopsplanering och letar med ljus och lykta efter en bra festlokal. Vi kommer att bli ca 100 gäster så det är inte det lättaste. Vi hade tänkt att gifta oss i Jonsereds kyrka och ha festen i Ordenshuset. Men i Ordenshuset kan man vara max 80. Ett alternativ som finns i Jonsered är ju Gibsons kök, men det kostar ju lite mer att hyra.

Så nu är vi öppna för förslag, kom gärna med tips. Vi kan även tänka oss någon annan kyrka.
    Vi vill gärna att festlokalen skall vara någorlunda nära kyrkan. Det får väldigt gärna vara lantligt. Gärna enskilt så att man inte stör någon (har en släkt som kan festa natten lång :))
    Vi har funderat lite på Bergums kyrka men hittar ingen lokal som tar 100 personer i närheten.
    Utby kyrka skulle också funka.

Som sagt kom gärna med tips, tack!

/Piddeli

• Svar på tråden Festlokal runt Göteborg
  • Piddeli

Men måste man inte sluta festligheterna där vid 01.00 pga närliggande hus?
    Har för mig att jag läste det på deras hemsida.

/Piddeli

• BlomAnna
    Tx2 skrev 2009-06-16 10:41:59 följande:
    Folkets hus i fräntorp. Där var vi på bröllopsfest för ett litet tag sedan. Var över 90 gäster om jag minns rätt.
    Fräntorpsfolkeshus hade jag 25 års fest i. Riktigt bra lokal, särksilt om man vill pynta lite själv Åk dit och titta han som visar lokalen är jätte trevlig.

Tror det var 2 man måste sluta festen.
  • molly10

Vår fest i Fräntorps Folkets Hus slutade efter kl 3:30, men berätta inte det för någon. Vi hade (mesta delen av tiden) dörrarna stängda efter kl 2. Inga grannar kom och klagade, de närmsta ligger ca 100m från huset. Vi var ca 95 pers och hade då även plats för två buffébord, har man bordsservering går det in 110 sittande utan problem. Dock har inte räkningen kommit än, så vi vet inte om det blir något vite, men det är det värt isf=).

• BlomAnna
    molly10 skrev 2009-06-16 12:47:21 följande:
    Vår fest i Fräntorps Folkets Hus slutade efter kl 3:30, men berätta inte det för någon. Vi hade (mesta delen av tiden) dörrarna stängda efter kl 2. Inga grannar kom och klagade, de närmsta ligger ca 100m från huset. Vi var ca 95 pers och hade då även plats för två buffébord, har man bordsservering går det in 110 sittande utan problem. Dock har inte räkningen kommit än, så vi vet inte om det blir något vite, men det är det värt isf=).
    Det tog jätte lång tid innan jag fick räkningen, de hade tydligen antecknat fel adress, jag som hoppades de glömt bort mig
  • BlomAnna
    ullis33 skrev 2009-05-15 20:35:37 följande:
    Borta precis innan lv6 om man kör från utby ligger en villa som hyrs ut (vet ej vilka som har den) jag har vart där på andra fester och de har haft egen alkohol och mat med sig.Jag vet att det är ett hyffsat stort kök och ett stort rum och två mindre.Det ligger ju lite avsides oxå så man stör inte någon där Kolla upp det!
    Finns det någon som vet mer om denna lokal Ullis33 skrivit om?
  • Piddeli

Det låter ju jätte bra, har man dörrarna stängda kanske det inte låter så mycket ut.

Molly10, får jag fråga vilken kyrka ni gifte i er?
    Ordnade ni med transport för alla gästerna mellan kyrkan och lokalen?

Skall kolla upp detta med Fräntorps folketshus. Skall även kolla upp Gibsons kök i Jonsered, är det någon som har haft fest där?

/Piddeli

• BlomAnna

Kom att tänka på Jonsereds Herrgård...tror det är Götebrogs uneiveristet som har det...de kanske hyr ut?

• Piddeli

Skulle också vilja veta mer om den lokalen ullis33 pratar om. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat något.

• BlomAnna
    BlomAnna skrev 2009-06-16 12:59:05 följande:
    Kom att tänka på Jonsereds Herrgård...tror det är Götebrogs uneiveristet som har det...de kanske hyr ut?
    usch nu blir jag osäker heter det jonsererds herrgård? Tror det iaf... :-S
  • Tx2

Hon gifte sig i utby kyrka och hade hyrt en buss för sina gäster. (Jag var en gästerna)

Piddeli skrev 2009-06-16 12:57:53 följande:
    Det låter ju jätte bra, har man dörrarna stängda kanske det inte låter så mycket ut.Molly10, får jag fråga vilken kyrka ni gifte i er?Ordnade ni med transport för alla gästerna mellan kyrkan och lokalen?Skall kolla upp detta med Fräntorps folketshus.
  • molly10

...från Gbg spårvägar för 2300, fungerade utmärkt! Dött på dc?

• ullis33
    BlomAnna skrev 2009-06-16 12:57:48 följande:
    Finns det någon som vet mer om denna lokal Ullis33 skrivit om?
    [/citat]
    Piddeli skrev 2009-06-16 12:59:40 följande:
    [citat]
    Skulle också vilja veta mer om den lokalen ullis33 pratar om. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat något.
    Jag skall ringa dem som hade fest där senast och kolla upp lite kontakt uppgifter återkommer
  • I vått och torrt

Någon som vet en fin lokal i eller precis runt Marstrand?
    Min väninna letar och jag som inte e från trakten har lovat hjälpa henne..
    De vill även om möjlighet finnes chartra en båt där de kan vigas på först..

Finns detta??

• ullis33

Nu vet jag att den lokalen vid LV6 som jag pratat om ägs av Agape församlingen den ligger på Kvibergsvägen 5B och telefon nummret är 463020.
    Vet ej om de som haft fest där har ngn koppling till församlingen men ring och kolla, det är bra lokaler och inga bostads hus i närheten. Lycka Till

• Piddeli

Tack Ullis33 för att du kollade upp det!
    Var inne och tittade på deras hemsida och efter att ha sett den känns det lite konstigt att de tillåter fester med alkohol i deras lokal.
    Men om det är så är det ju jättebra, den har ju ett bra läge.
    Jag får ringa och kolla.
    /Piddeli

• BlomAnna

I vått och torrt skrev 2009-06-20 20:40:43 följande:

Någon som vet en fin lokal i eller precis runt Marstrand?Min väninna letar och jag som inte e från trakten har lovat hjälpa henne..De vill även om möjlighet finnes chartra en båt där de kan vigas på först..Finns detta??
    Marsstrand har ju en väldigt vacker fästning Carlstenst fästning www.carlsten.se/ så finns Grand Hotell, Villa Maritime, Södra Strandverket och Societetshuset. Finns säkert en del bygdegårdar mm också.

Man kan ju även se sig om i Ytterby och Kungälv

Lycka till
  • ullis33

Ja visst känns det lite konstigt, men den 40 års festen jag var på som hölls i deras lokal bjöds det på alkohol..... jag vet inte är nog bäst att ringa och höra med dem.

Piddeli skrev 2009-06-21 20:49:04 följande:
    Tack Ullis33 för att du kollade upp det!Var inne och tittade på deras hemsida och efter att ha sett den känns det lite konstigt att de tillåter fester med alkohol i deras lokal. Men om det är så är det ju jättebra, den har ju ett bra läge.Jag får ringa och kolla./Piddeli
Svar på tråden Festlokal runt Göteborg