• BlomAnna

Festlokal runt Göteborg

Tx2 skrev 2009-06-16 10:41:59 följande:
    Folkets hus i fräntorp. Där var vi på bröllopsfest för ett litet tag sedan. Var över 90 gäster om jag minns rätt.
    Fräntorpsfolkeshus hade jag 25 års fest i. Riktigt bra lokal, särksilt om man vill pynta lite själv Åk dit och titta han som visar lokalen är jätte trevlig.

Tror det var 2 man måste sluta festen.
  • BlomAnna
    molly10 skrev 2009-06-16 12:47:21 följande:
    Vår fest i Fräntorps Folkets Hus slutade efter kl 3:30, men berätta inte det för någon. Vi hade (mesta delen av tiden) dörrarna stängda efter kl 2. Inga grannar kom och klagade, de närmsta ligger ca 100m från huset. Vi var ca 95 pers och hade då även plats för två buffébord, har man bordsservering går det in 110 sittande utan problem. Dock har inte räkningen kommit än, så vi vet inte om det blir något vite, men det är det värt isf=).
    Det tog jätte lång tid innan jag fick räkningen, de hade tydligen antecknat fel adress, jag som hoppades de glömt bort mig
  • BlomAnna
    ullis33 skrev 2009-05-15 20:35:37 följande:
    Borta precis innan lv6 om man kör från utby ligger en villa som hyrs ut (vet ej vilka som har den) jag har vart där på andra fester och de har haft egen alkohol och mat med sig.Jag vet att det är ett hyffsat stort kök och ett stort rum och två mindre.Det ligger ju lite avsides oxå så man stör inte någon där Kolla upp det!
    Finns det någon som vet mer om denna lokal Ullis33 skrivit om?
  • BlomAnna

Kom att tänka på Jonsereds Herrgård...tror det är Götebrogs uneiveristet som har det...de kanske hyr ut?

• BlomAnna
    BlomAnna skrev 2009-06-16 12:59:05 följande:
    Kom att tänka på Jonsereds Herrgård...tror det är Götebrogs uneiveristet som har det...de kanske hyr ut?
    usch nu blir jag osäker heter det jonsererds herrgård? Tror det iaf... :-S
  • BlomAnna

I vått och torrt skrev 2009-06-20 20:40:43 följande:

Någon som vet en fin lokal i eller precis runt Marstrand?Min väninna letar och jag som inte e från trakten har lovat hjälpa henne..De vill även om möjlighet finnes chartra en båt där de kan vigas på först..Finns detta??
    Marsstrand har ju en väldigt vacker fästning Carlstenst fästning www.carlsten.se/ så finns Grand Hotell, Villa Maritime, Södra Strandverket och Societetshuset. Finns säkert en del bygdegårdar mm också.

Man kan ju även se sig om i Ytterby och Kungälv

Lycka till
Svar på tråden Festlokal runt Göteborg