• Piddeli

Festlokal runt Göteborg

Hej!

Sitter med bröllopsplanering och letar med ljus och lykta efter en bra festlokal. Vi kommer att bli ca 100 gäster så det är inte det lättaste. Vi hade tänkt att gifta oss i Jonsereds kyrka och ha festen i Ordenshuset. Men i Ordenshuset kan man vara max 80. Ett alternativ som finns i Jonsered är ju Gibsons kök, men det kostar ju lite mer att hyra.

Så nu är vi öppna för förslag, kom gärna med tips. Vi kan även tänka oss någon annan kyrka.
    Vi vill gärna att festlokalen skall vara någorlunda nära kyrkan. Det får väldigt gärna vara lantligt. Gärna enskilt så att man inte stör någon (har en släkt som kan festa natten lång :))
    Vi har funderat lite på Bergums kyrka men hittar ingen lokal som tar 100 personer i närheten.
    Utby kyrka skulle också funka.

Som sagt kom gärna med tips, tack!

/Piddeli

• Svar på tråden Festlokal runt Göteborg
  • Piddeli

Vi har tittat lite på Kvibergskantin och det är verkligen jättefint. Men vi skulle helst vilja ha en lokal där man kan ta med egen mat och dryck.

Fler tips emottages tacksamt.

:)

Piddeli

• Piddeli

Ullis33, det låter ju kanon! Det måste jag kolla upp, tack för tipset. Om du skulle få reda på mer om lokalen eller vilka som hyr ut den så får du gärna höra av dig. Det låter jätte intressant!

/Piddeli

• Piddeli

Puffar lite...

Fler som har bra tips?

/Piddeli

• Piddeli

Kåsjögården tar max 60-70 gäster, har varit i kontakt även med dem.

/Piddeli

• Piddeli

Men måste man inte sluta festligheterna där vid 01.00 pga närliggande hus?
    Har för mig att jag läste det på deras hemsida.

/Piddeli

• Piddeli

Det låter ju jätte bra, har man dörrarna stängda kanske det inte låter så mycket ut.

Molly10, får jag fråga vilken kyrka ni gifte i er?
    Ordnade ni med transport för alla gästerna mellan kyrkan och lokalen?

Skall kolla upp detta med Fräntorps folketshus. Skall även kolla upp Gibsons kök i Jonsered, är det någon som har haft fest där?

/Piddeli

• Piddeli

Skulle också vilja veta mer om den lokalen ullis33 pratar om. Jag har sökt lite på nätet men inte hittat något.

• Piddeli

Tack Ullis33 för att du kollade upp det!
    Var inne och tittade på deras hemsida och efter att ha sett den känns det lite konstigt att de tillåter fester med alkohol i deras lokal.
    Men om det är så är det ju jättebra, den har ju ett bra läge.
    Jag får ringa och kolla.
    /Piddeli

Svar på tråden Festlokal runt Göteborg