Inlägg från: MrsTwingly |Visa alla inlägg
  • MrsTwingly

Snart bröllop och känns inte alls kul...

jag förstår att det måste vara skitjobbigt så snart innan ni ska gifta er och allt. Stökigt runt själva bröllopet är nog vanligare än man tror.

Men i all denna yra så förstår jag att du vara vill att det ska vara över. Men försök hålla fokus på det viktigaste: du och din älskade ska bli ett, lova varandra att alltid hålla ihop. Detta är en jättegrej=) så tänk på detta, och låt tokig familj vara sekundärt. Den stora dagen handlar om dig och din man. Låt ingen annan ta bort den uppmärksamheten=)

Ett tips på att få som man vill i diskussioner: Säg till x: jag förstår att du vill ta med y det är ju ändå din pappa. Men för min del skulle det kännas jättejobbigt då vi inte har samma relation til honom som du har. Och eftersom det är v¨årt bröllop så vill vi bara känns oss glada och inte behöva oroa oss för annat.

samma med din mor: säg att du förstår hur hon känner(att hon vill släpa med sig syrran) men att du och hon inte kommer så bra överrens så det skulle kännas mkt bättre om bara hon kom. "vilket du säkert förstår"

Att erkänna deras argument/sätt att resonera- och kontrar med hur du känner för detta, har det inte det som argument längre. Då blir plötsligt diskussionen om DE vill göra dig lessen eller inte, något som brukar funka väl till ens fördel=)

Svar på tråden Snart bröllop och känns inte alls kul...