Inlägg från: Bluebride |Visa alla inlägg
  • Bluebride

usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP

ngn som står på 0 kr nu å vill gifta sig nästa sommar?

Hur fixar man ett billigt bröllop för ca 60 pers. jag vill inte ta kuvertavgift, det känns så fel. Sprit behöver vi inget, kanske ngt alkoholfritt som välkomstdrink i så fall.

Detta har jag redan:

Brudklänning + alla tillbehör
    Placeringskrukor

ja det var det. Tänkte ha grillbuffé. Festen tror jag får bli i församlingshemmet om det går, ska kolla det när vi har dopet.

Ngn som vill hjälpa mig planera bröllopet lite? Gärna ngn med kontakter runt flen men absolut inget måste.

• Svar på tråden usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP
  • Bluebride

ja det går ju alltid att frysa in å vi har ju en frysbox, kan man ju köpa lite varje månad. bra med ideér

• Bluebride

vi är nyinflyttade till ett nytt område, vi hoppas på att vår dotters gudföräldrar kan hjälpa till med kontakter

konstigabaralillajag skrev 2009-05-12 11:31:21 följande:
    Vi gör en buget, gör allt för att hålla kostnaden nere. Nu har vi ingen klänning sedan tidigare men det blir en enkel billig. Faktiskt har vi inga pengar sparade ännu, gifter oss 29 augusti :)Vi har turen att genom kontakter i kompiskretsen kunna få det mesta gratis eller väldigt billigt. Vi är ca 28 personer på festen totalt.Som det ser ut nu hamnar vi på ca 7000:- max- Har du eller sambon inga kontakter som ni kan "använda"? - Om ni ska bjuda på tårta, gör tårtan själv, blir billigare. - Passa på att bunkra upp kött när det är extrapriser.- Köp lite varje månad så blir det inte så stor utgift sista månaden (borde följt det där själv, har inte köpt en pryl ännu :))
  • Bluebride

klänningen har vi redan.

Detta har vi:
    Brudklänning
    slöja
    strumpeband
    smycken
    skor
    placeringskrukor

• Bluebride

Funderar på liljekonvaljbukett som man lindar om med ljusblått band, så kostar inte buketten något och den borde man kunna plocka dagen innan, tänkte ha bröllopet 22 maj nästa år, alltså pingsten.

• Bluebride

jag hoppas kunna hitta någon som kan göra hår och smink, nu är det så att jag har fått kort hår, blir väl inte så långt på ett år.

Bild på placeringskrukor vet jag inte om det finns, men jag kan försöka fixa ngn bild sen

Svar på tråden usch men iallafall här kommer ordet BUDGETBRÖLLOP