Inlägg från: passionsblomman |Visa alla inlägg
  • passionsblomman

Enkel brudbukett - hur kan den vara?

Hållerhelt med ovanstående talare, alla tre.

Du kan ju ha någon några enstaka blommor, det är inga problem.

Man brukarprata om "solitärer" eller en "dekorerad blomma" och det innebär att man väljer en eller två blommor som man lyfter fram med andra material som tex olika blad, pinnar, band, pärlor eller vad det nu kan vara man använder för att framhäva och pynta den med. Det kan bli mycket läckert och behöver verkligen inte kosta mycket pengar.

Gerbera, Lijlor och Rosor är tre vaniga blommor i de sammanhangen. Orkidékvist eller kallor eller varför inte stora Krysanthemum är fint pckså, men det finns MASSOR, så prata ihop dig med floristen du!

• passionsblomman

Det är ett enormt arbete bakom en sådan och den kostar minst ett par tusen. Men fina är de. De heter Glammelirosor och man limmar eller nålar"syr" dem av många rosor ett blad i taget...åååh vilken tid det tar!

Princess4aDay skrev 2009-05-12 18:40:13 följande:
    På senare tid har jag sett buketter som ser ut om en enda jätteros, dom är superfina och enkla. Men kanske inte så jättebilliga eftersom det nog ligger mycket jobb bakom. Värt att kolla upp kanske!
  • passionsblomman

Just precis så ja!

Det är därför jag jämt tjatar om att man mest ska fundera över vad för känsla man vill ha eller ge uttryck för. Blomsorter kan vi floristeer oftast komma med fler förslag på än kunden och de flesta sorter går att använda på högst olika sätt.

Åh! Nu fick jag lite skaparklåda här...Det är så KUL att göra allt det olika, det kaxiga, det ljuva, det eleganta...

Fly by night skrev 2009-05-12 19:26:42 följande:

Ahh, där löstes mitt "problem". Jag har letat efter en kaxig solitär men inte hittad någon jag tycker passar (har inte letat mig fördärvad dock). Nu inser jag att blomman inte behöver vara den kaxiga utan "lull-lullet" kan göra den kaxig! TACK! Ibland låser sig fantasin och det är skönt när nya tankegångar slår rot. (Solitären är till en nybliven 60-åring om någon nu skulle undra).
  • passionsblomman

Jo, det är ju för att arbetstiden blir så lång.

Buketten i ditt galleri är stucken i hållare. Yvonne som har Bernzons blommor säger själv att hon inte gör en sådan under 2000 kr. Jag gissar att den ligger mellan 1500 och 2000 hos de flesta i mina trakter. Det beror på vad man får för dagspris på rosorna och hur man ligger i prisnivå i övrigt.

Obs att detta verkligen är gissade cirkapriser från min sida.

Princess4aDay skrev 2009-05-12 23:09:31 följande:
    Jo, hade för mej att man jobbar med ett blad i taget. Men visste dock inte att de sklle gå på så mycke..!Kanske kan passa på att fråga dej om du kan komma med något ca.pris på buketten i mitt galleri?
Svar på tråden Enkel brudbukett - hur kan den vara?