Inlägg från: Princess4aDay |Visa alla inlägg
  • Princess4aDay

Enkel brudbukett - hur kan den vara?

På senare tid har jag sett buketter som ser ut om en enda jätteros, dom är superfina och enkla. Men kanske inte så jättebilliga eftersom det nog ligger mycket jobb bakom. Värt att kolla upp kanske!

• Princess4aDay

Jo, hade för mej att man jobbar med ett blad i taget. Men visste dock inte att de sklle gå på så mycke..!
    Kanske kan passa på att fråga dej om du kan komma med något ca.pris på buketten i mitt galleri?

passionsblomman skrev 2009-05-12 18:47:50 följande:
    Det är ett enormt arbete bakom en sådan och den kostar minst ett par tusen. Men fina är de. De heter Glammelirosor och man limmar eller nålar"syr" dem av många rosor ett blad i taget...åååh vilken tid det tar!
  • Princess4aDay

Jo, så klart. Som du tidigare nämnt så beror det på olika faktorer. :) Men kan vara skönt att veta om det kostar ca 2000kr eller 7000kr.

Kanske du vill hjälpa mej vidare med några andra förslag än liljor? Jag kommer dock ha omvända färger. (vendelarosor och rosa nånting, inte riktigt bestämt än)

passionsblomman skrev 2009-05-12 23:24:54 följande:
    Jo, det är ju för att arbetstiden blir så lång.Buketten i ditt galleri är stucken i hållare. Yvonne som har Bernzons blommor säger själv att hon inte gör en sådan under 2000 kr. Jag gissar att den ligger mellan 1500 och 2000 hos de flesta i mina trakter. Det beror på vad man får för dagspris på rosorna och hur man ligger i prisnivå i övrigt.Obs att detta verkligen är gissade cirkapriser från min sida.
Svar på tråden Enkel brudbukett - hur kan den vara?