Kompisen vill ta med en "dejt" på vårt bröllop...hjälp!
Pratade med en kompis lite tidigare idag och hon frågade hur det går med bröllopsplaneringen. Efter ett tag kom frågan upp "kommer jag bli bjuden då?" och det kunde jag ju bara bekräfta att hon blir. Sen kom följdkommentaren som ställde till det lite i mitt huvud: "Ja, då måste jag ju hitta en dejt tills dess!".
Är lite rädd att hon verkligen har för avsikt att bjuda med någon "bara för att" om hon inte är i ett förhållande då. Hon är en jättego kompis, men har lite egna idéer ibland, så jag känner mig inte helt avslappnad eftersom grejen är den att varken jag eller m2b är speciellt intresserade av att bjuda in någons "dejt" till vårt bröllop. Vi vill bjuda de som vi känner och tycker om, och självklart deras respektive men inte någon som vi aldrig/knappt träffat förut.
I alla fall: borde jag påpeka vår inställning på något sätt i förväg? Räcker det med att skicka en inbjudan som är adresserad till enbart henne och inte nämna något om "plus en"? Har en känsla av att det kan bli lite irritation över vår inställning nämligen...