• soffi73

Kompisen vill ta med en "dejt" på vårt bröllop...hjälp!

Alltsa jag tycker inte alls det handlar om etiketter här som paulaner skriver. Jag har haft exakt samma problem med en kompis som fragde när hon fick inbjudan om hon fick ta med nan jag svarade att inbjudan enbart var för henne. Ända fragar hon en andra gang nan mandad senare.Och nu senast förra veckan säger hon" men nu när det är nagra gäster som tackat nej sa är det väl ok att jag tar med nan?". Jag blev sa himla förbannad, för dels hade jag redan sagt nej tva ggr och förklarat för henne och dessutom är vart bröllop inte gratis precis.Har man 100 gäster och betalar 1000 kr / kuvert sa kan man ju räkna ut själv att det kostar en hel del, och sen med allt annat som kommer till ocksa. Att säga att det har med etikett att göra förstar jag inte alls. Tänk, om alla som var singel skulle ta med en dejt bara, da skulle ju eventuellt kostnaderna bli dubbelt sa dyra mot vad de egentligen skulle behöva vara.

• soffi73

Ja det haller jag med om, och alla gäster som vi bjudit som har ett " seriöst" förhallande har ocksa fatt lov att ta med sin partner, det ser vi som självklart. Men i det fallet där min kompis nu fragat 3 ggr om hon far ta med nan för att andra tackat nej, sa är hon sa mkt singel som det nansin gar att vara typ och hade alltsa bara velat ta med i princip vem som helst som sitt " sällskap" till bröllopet. Ibland undrar man hur folk tänker!!

Aleta skrev 2009-05-14 23:33:16 följande:
    Det är ju flera här på BT som stöter på det här problemet.Ett bra sätt som jag har sett är att man frågar om detta är ett verkligt seriöst förhållande som kommer att vara för framtiden.I så fall kan man bjuda med personen.(Det lär det ju knappast vara om det är en "dejt" bara för att...)
Svar på tråden Kompisen vill ta med en "dejt" på vårt bröllop...hjälp!