• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Ankan80

God förmiddag.....smyger in lite försiktigt så ingen ser o vinkar till alla

• passionsblomman

lanovia: Nä, inte precis första grillningen.
    Här tar den säsongen aldrig slut. Min sambo har stått på altanen minst en gång i veckan hela smällkalla vinter, för "grilla-det är ledigt och vila!"

Han skulle banne mig kunna grilla varenda dag tror jag!

Det där med din smärta i magen, det skulle jag ta och ringa och fråga om om jag var du. Jag har inget minne av någn sådan smärta/värk. Fråga!
  • lanovia 08

Låter som en underbar helg Hvidis och vilket romantiskt bröllop!

Blommis jag menade väl att ni hade grillat innan, annars hade jag nästan blivit imponerad.

Jag har ringt BM och frågat nu. Hon blev inte ett dugg oroad av mitt magont. Så länge det inte är blödningar inblandade så brukar det bara vara växtvärk. Frågade om det kunde blivit värre av att jag spelade igår, det borde det engligt henne inte blivit. Så varför jag hade så himlans ont just igår kväll förstår jag inte. Menmen. Så länge inget annat bevisas är det helt enkelt bara växtvärk.

• passionsblomman

Ja! Växtvärk!
    Det bestämmer vi!

Ankis: gu vad kul att du börjat på nya jobbet nu!
    Förstår om du är trött, för det brukar iallafall jag bli när jag ska börja på nya ställen. Man anstränger sig för en massa saker som man inte märker men som tar ändå.

• lanovia 08

Ja det håller vi på. Och jag är ganska säker nu på att det är det.
    Och ju mer jag tänker desto mer logiskt tycker jag det känns att det kan bli värre av klarinettspel oavasett vad BM säger. Jag blåser ju med magen o spänner musklerna hela tiden.

Vad stilla det är här idag. Hur har ni det tjejer??

• Ninnnis

Heeeeej!

Nu är jag tillbaks efter en underbar långhelg med mamma, pappa och mormor. Sol, grill och mys Vi gifte ju oss på bryggan vid huset, så det känns allt lite extra att sitta där och minnas...

GRATTIS TILL PLUSSET, DAA!!!!

Och grattis Fru Nalle! Och grattis till att du börjat nya jobbet, Ankan!

Och kram till er alla, har mycket att stå i så jag hinner inte skriva så mycket.

• Ninnnis

Ja, vilken koll du har, Blommis! *cyklar jämsides*

Jag har faktiskt köpt ÄL-test som jag tänkte ge mig på den här månaden. Vet dock inte när jag ska börja testa, jag brukar ju ha ganska lång cykel och det är 7 test i förpackningen tror jag. På infon om Pergo står det att ÄL vanligtvis inträffar 4-10 dagar efter avslutad kur (typ efter lördag) men läkaren trodde jag kunde förvänta ÄL runt dag 16-18. Det passar också ganska bra med 31 dagars cykel förra månaden. Borde kanske börja på fredag då?

• passionsblomman

Ja, börja på fredag! jag ligger en dag för dig och jag ska in på kliniken för VUL och blodprov och kolla detta på fredag! Dag 13 i cykeln och så räknar vi med inseminarium i helgen..

Guuu vad romantiskt...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan