• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Leksi
    passionsblomman skrev 2009-07-18 18:53:13 följande:
    Förutom det så är det dag 28 på måndag, så om det inte kommer ngn indian imorgon kanske man skulle köpa ett test då...
    Spännande!!

Jag är på dag 30 idag och väntar fortfarande på utslag på ÄL-testerna... Suck. Min första cykel efter jag slutade med p-pillren var på 35 dagar och jag hade hoppats på att det skulle fortsätta så, men nej, verkar inte som min kropp är direkt regelbunden. Men men, försöker att inte tänka så mycket på det.
  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-07-18 18:53:13 följande:
    Ajajajajajajajajaaaaj!Jag harr oooont i mina rmar!Jag har sågat som en galning, och det brukar jag vanligtvis inte ägna mig åt, så imorgon lär jag väl inte kunna röra armarna.Har beskurit både ena äppelträdet och merparten av plommonträdet. Och det var TJOCKA grenar som skulle bort, så det blev jobbigt.Vi har nu kört allt som gick att tamed röjsågen och ägnat större delan av dagen åt att dra ris. Jäklarns vad tid det tar!Nu håller vi på att köra efter med ggräsklipparen och kratta och så där det går. I veckan ska kedjan på motorsåggen bytas och så ska vi ta en del tjockare trädruskor som röjsågen inte mäktar med.Trimmern måste också fram och fixa till alla kanteeer med. Sedan måsstre rabatterna grävas iordning-jämmer och död!På måndag är det främst sambons jobbchanser som måste bli ngt slags tidsperspektiv på, så vi vet om vi kan lägga ett bud. Även banken ska ju säga definitivt ja, men det vore ju konstigt om hon ordinarie skulle säga nej när den andra sa ja. Sedan ska man ju jämföra banker också om det skulle visa sig bli av det här.Förutom det så är det dag 28 på måndag, så om det inte kommer ngn indian imorgon kanske man skulle köpa ett test då... Dagens suck: när jag skulle åka till affären startade inte audin-igen! Jag orkar inte ens bli arg
    Ojojojoj va ni har legat i!! Så duktiga ni är! Hhahahah ni kanske inte vill flytta sen när ni fixat så mkt?!
    Lovar att hålla tummen för både jobbchanser för herr Blommis o för att banken är med på noterna!

Jädrans bil-he-lvete då!!! *går o hämtar stora släggan o tar ett allvarligt snack med Blommis bil om att den ska vara snäll o starta när den ska o inte bråka o kosta en massa pengar...hötter med näven o spänner ögonen i bilen.....*

I övrigt stoppar jag huvudet i sanden o vickar på rumpan!
  • Leksi
    ingenjörsbruden skrev 2009-07-18 20:32:56 följande:
    Ullared.....då rek jag påkörningsskydd fr vagnar bakifrån, stålhättor o MASSOR med tålamod o INGEN folkskräck! Fynd brukar man alltid kunna göra där så det är nog ingen fara med den biten.
    Oj, shit! Är det så? Hehe... det låter inte direkt som jag... brukar bli rätt sur när det är mycket folk och trångt... Hoppas det blir fint väder imorgon så folk kanske har annat för sig än att åka och shoppa...

Två i natt kommer hon och hämtar mig (tar 6 timmar att köra utan raster), känns ju helt galet faktiskt.
  • ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2009-07-18 20:33:59 följande:
    Spännande!! Jag är på dag 30 idag och väntar fortfarande på utslag på ÄL-testerna... Suck. Min första cykel efter jag slutade med p-pillren var på 35 dagar och jag hade hoppats på att det skulle fortsätta så, men nej, verkar inte som min kropp är direkt regelbunden. Men men, försöker att inte tänka så mycket på det.
    Har du inte haft utslag på ÄL-stickorna denna cykeln?
    Hade du det förra månaden?
  • ingenjörsbruden
    Leksi skrev 2009-07-18 20:37:18 följande:
    Oj, shit! Är det så? Hehe... det låter inte direkt som jag... brukar bli rätt sur när det är mycket folk och trångt... Hoppas det blir fint väder imorgon så folk kanske har annat för sig än att åka och shoppa...Två i natt kommer hon och hämtar mig (tar 6 timmar att köra utan raster), känns ju helt galet faktiskt.
    Hahahah ni är helt galna som gör det som en nöjesutflykt!!!

Har bara varit där 4-5 ggr tillsammans med min mamma o syster.
    Då har det ju varit listor att försöka bocka av med kläder till barn, syskon, sig själv osv.....o man har varit helt galet slut i huvudet efter en dag på Ge-kås i Ullared....men man har oftast hittat massor med grejor på listorna.
    Förr var inte kvaliten den allra bästa....viktigt var det då att granska sömmar osv....men nu verkar det ha blivit bättre kvalite....har dock inte varit där på 8-9 år.
  • ingenjörsbruden

Men det finns visst mkt babysaker där som är bra o billigt...
    Kaaaaan ju vara bra att sondera lite terräng där inför framtiden eller hur?!

Själv är jag irriterad som f-n på maken......
    Han tycker inte jag ska åka upp till Linköping min sista semestervecka o träffa mina tjejkompisar.....han tycker det är en onödig risk att åka så långt....eeehhh med TÅG? Kan väl inte bli säkrare.....möjligtvis försenad.
    O nu har ju Sveriges värsta influensafall rapporterats från Norrköping så då är han ännu mer emot att jag ska resa......

Har efter grundlig undersökning på smittskyddsinstitutet, WHO, Krisinformationen mm kommit fram till följande.
    Det är ett vanligt influensavirus som ingen troligen har immunitet emot...dvs att det är ett nytt virus.
    O anledningen till att det skrivits så mkt är att om ingen är immun sen innan....så kan ALLA bli smittade/sjuka. O DET kan slå ut samhället med sjukvård, el, vatten, rättsväsendet osv......men viruset i sig ska inte vara någon fara.....dock så kan man få följdproblem med lunginflammation osv.....men om man tillhör riskgrupperna (barn, äldre, gravida, vissa hälsoproblem sen tidigare osv) så får man mer hjälp direkt än vid en vanlig influensa.

Är jag dum som är irriterad på honom? Förstår hans oro....men ett vanligt virus ska ju inte påverka barnet.....o jag skulle ju inte medvetet vilja utsätta oss två för någon livsfara.
    Har tänkt ringa o prata med BM i morgon o höra vad hon tycker.....Ingen av mina bekanta har ju varit i Sydeuropa nu nyligen......

• passionsblomman

Leksi: Menar du att du inte fått utslag på äl-stickorna denna månad? Dag 30 verkar sent även i min värld...när började du testa? Man kan ju ha väldigt tidig äl också.
    Fast alla kvinnor ägglossar faktiskt inte varje månad. Så var det för min bästis.

Shit! Nu bröt ett skufall ut av dess nåde! Vad GÖTT att vi krattat osv ´så ycket!

Fast jag blev så arg på min sambo nu nyss att jag började gråta. Han har kört med röjsågen rakt över två av mina rabatter med den JÄVLA ursäkten att "det var ju för fan ändå bara gräs där" Så nu är min ena pion jämnad med marken jämte stjärnflocka, akleja bolltistel, daggkåpa, ölandstok och en hel del annat. Hur FAN ska jag nu kunna skilja stubben av gräs och ogräs från stubben av mina perenner!!! Jävla mongo! Jag har skrikit mig hes och undrat vad fan som fick honom att tro att han plötsligt -efter 10 år med mig-skulle ha tillskansat sig kompetensen att avgöra vad som är vad i MINA rabatter!!!
    Vill jag ha hjälp i dem så lär jag säga till, och dåå lär det handla om att få upp en särskilt besvärlig sten i arbetet att få en grop djup nog.

*andas djuuupt*

• passionsblomman

Inget plus i juli för mig.
    Det är rosabrunt i brallan...

Fast vet ni vad, just nu är jag MER angelägen om att det blir positivt med huset. Min hjärna verkar tro att det ska kunna klaffa tids nog ändå. Även om vi skulle få huset och flytta så hinns det ju åtminstone ett inseminarium till innan vi drar.

Men hörni, VARFÖR ska det vaknas klockan halv tre och inte gå att somna om???

Jag gick ut och gick kl halv fem! Och plockade luvtröjans magficka full av kantareller.
    Nu har jag käkat gröt och druckit kaffe och duschat. Tagit bort en fästing på sonen har jag gjort också. Nu då?

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan