I vått och torrt och stiltje och orkan
Ja spännande kanske inte alltid är rätt ord. Förstår att det är väldigt påfrestande också. Men jag håller tummar & tår för att det tar sig denna gång!!
Ja spännande kanske inte alltid är rätt ord. Förstår att det är väldigt påfrestande också. Men jag håller tummar & tår för att det tar sig denna gång!!
Hej!
Ja här har det varit ovanligt lugnt ett tag nu, märks att det är semestertider. Jag har 1½ vecka kvar så nu börjar man se ljuset i tunneln. Ska bli såå skönt!
Välkommen hit tobiasochlinda! Har ni också börjat fundera på bebis? Vi är inne på andra försöket, har ÄL just här i dagarna tror jag (om cykeln visar sig vara lika lång som förra månaden d.v.s och det kan man ju inte hoppa upp och sätta sig på), så det är spännande!
Stackars dig Blommis! Det är nästan ännu värre när man klantat till det själv, för då blir man extra sur bara för det. Men det är ju då man behöver tröst! Ont gör det ju likaväl liksom. Vad var det du skulle göra när du lyckades ha sönder rutan?
Hoppas det blir kul imorgon på visningen också! Häftigt att åka och kolla på nytt hus 35 mil bort!! Är det ett område ni känner till eller är det helt nytt? I så fall måste man ju kolla in hur centrumet ser ut, skolor och kommunikationer mm. Jag kommer ihåg när jag flyttade till Malmö (från Stockholm) som 22-åring, hur svårt det var att ens veta i vilka områden det var värt att leta lägenhet i. Det är ju så mycket man inte vet liksom...
Blommis, det låter ju som en jättemysig plats! Och din sambo hade alltså redan ett eventuellt jobb på g också? Kul! Vad bra att ni har lite tid på er så ni kan strosa runt och känna efter om ni kan tänka er att bo där. Stort beslut! Men det verkar ju väldigt lovande med jobbutsikter för dig också...
Vink vink Ingis! Ingen AC här på jobbet, men nu är det heelt ok om man jämför med hur varmt det var förra veckan.
IKEA är verkligen en pärs! Åker man någonsin därifrån med allt man hade på listan?! Vi ska också dit en vända, ska fixa till ett kontor därhemma, men det tar vi nog på semestern.
Hoppas Lanovia har det bra i Grekland & att illamåendet försvunnit!
Hej Ankan och Daa!
Vad härligt att få starta semestern en dag tidigare! Och det är alltid mycket skönare att jobba hemmavid åt sig själv eller hur?
Och Daa, vi får ju snart ta helg och sen är det bara en vecka kvar! *uppmedhakan*
Åh Daa, det är klart du måste få sörja! Och hur lång tid det tar det är det ju bara du (och din man) som kan säga. Tycker det är strongt att du är tillbaka och jobbar och kämpar på. Skriver under på allt som Ninnis skrev så välformulerat!
Japp, nu sticker jag! Ska på bio med en kompis ikväll så jag smiter lite tidigare, men det har jag förtjänat. Blev precis klar med junis siffror, underbart!
Trevlig fredagskväll allihop! Kram!
Det låter ju underbart att du fick den känslan när du klev in i huset!
Vi köpte hus förra året och har många visningar bakom oss... Är det något jag har lärt mig så är det att ett hus kan se hur fint ut som helst på bilderna, men man kan ändå aldrig veta om det är intressant eller inte förrän man har varit där. Det är känslan som man får första gången som är det viktigaste! Sen om det behöver målas om och fräschas upp, ok, men man måste ändå få den där känslan som du säger - att här kan vi bli lyckliga!
Hoppas hoppas det bara är ni som vill ha det!!