I vått och torrt och stiltje och orkan
Oooo vilken mensväääärk jag fick nu!
Nu tar jag Ipren, jag är ju iallafall inte gravid, så det kan väl inte påverka något.
Oooo vilken mensväääärk jag fick nu!
Nu tar jag Ipren, jag är ju iallafall inte gravid, så det kan väl inte påverka något.
Det är ju det jag MENAR! Så är det på många håll i världen och det är ju av en orsak såklart!
Sedan att det kan kännas helt överdrivet oah att vissa tjejer mår bättre än någonsin, det är lite en annan sak.
Allmänt, så borde man inte behöva bevisa att man "minsann inte är sjuk" på det sätt som jag tycker det blivit i Sverige.
Inlägg 108 och sedan framåt:
Man ska "slappna av så går det snabbare att bli gravid"
www.brollopstorget.se/Forum-2-16/m3444045.html
Hon har nu berättat att det är jag som tar de på fel sätt och att hon kan statistiken för hon jobbar med detta. Ännu en anleding att inte säga så då, kan man ju tycka...
Det är ju tex skitsvårt att få igenom havandeskapspenning som ju ska finnas om man har tungt jobb.
Om man jobbar med att stå och gå och bära hla dagarna som en florist gör tex, får man då knappast igenom det, för de fattar inte ens hur mkt man egentligen släpar på.
Då tycker man väl att "någona annan kan ju ta den delen just då"
fast man jobbar ofta ensam så det går ju inte.
Ingalunda!
Jag vispade av lite disk när jag gick förbi perkulatorn i köket.
Ett roligt telegram med något kul från er uppväxt.
Perkulator! Världens bästa kaffebryggningskanna! Har du ingen sådan???
Nej nej nej! Inte en sådan där värdelös pressanersilen!
Prkulator är en rostfri kanna med sladd, ungefär som en vatttenkokare, men nuti finns en insats med en behålllare för kaffet. Den sitter på ett rör som drar upp vattnet i behållaren och sedan pressas kaffet ut genom en massa små hål i den och ut i kannan, medelst tryck.
Det liksom både kokas och bryggs kan man säga. Sedan funkar perkulatorn som en thermos, så så länge man har sladden i är kaffet gott och hett.
Man laddar den och drar igång och sedan har man kaffe hela dan!
Ninnis: nej den du har är en vaddennuheterigen
så här ser en perkulator ut, och jag hävdar att om det heter perkulering så kan man visst stava det perkulator!
sv.wikipedia.org/wiki/Perkolator