• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Nalle Puh 40

Hvidbrud: Ja, nu får vi hoppas att sexlusten kommer så att vi oxå kan försöka få en bebis innom den närmaste tiden...

• andbeyond
    passionsblomman skrev 2009-05-27 09:26:09 följande:
    Tänk att det blev ett pluss den här månaden i tråden! Det är så KUL!Pratade med en nära person igår som berättade om en vän som gjort SJU ivf, och det har inte blivit ngt. Nu hade hon gett upp.Hon jag pratade med har själv 4 barn, men har faktiskt varit gravid NIO ggr, med 1 abort mycket ung och så 4 missfall.Det är en del som ska klaffa som sagt. Hon har visst jättelätt att bli gravid, men svårare att behålla, kompisen tar det sig inte alls för, och här då? ja, här är det fråga om ifall det har svårt att fästa nu då...vilket mirakel det är att det ens BLIR några bebisar!
    När vi hade föreläsningar om reproduktion förra terminen så satt verkligen alla fertila kvinnor i lokalen och skruvade på sig. Det är ju helt galet vad det är mkt som ska klaffa! Ett mysterium att så många "råkar" bli gravida... Vår föreläsare sa att det är 10minuter som ägget KAN bli befruktat. Sen så överlever ju spermier några dygn så då gäller de att de har simmat rätt när de där 10 minuterna infaller. ojojoj.. jag kanske ska komma och få lite mag-gnugg jag också lite i förebyggande syfte?
  • ingenjörsbruden

*ställer mig i startposition för maggnuggning....när som*

Ninnis: Ja det måste varit de där extra få minutrarna...attans osså....men jag o Hvidis får åka o dubbelgnugga dig så ska det nog gå!

Andbeyond: De är faktiskt ett mirakel varje gång som det börjar växa i magen......helt otroligt...o sen att alla celldelningar går som de ska....ja man ska nog vara tacksam föratt man knatar rundor på denna jord.

Blommis: 7 ivf.....förstår att de gett upp....blir så ledsen när jag hör sånt....men det är skumt...varför blir vissa gravida bara de tar av trosorna o andra inte kan det alls? *klappar extra på fladderbusmagen*

Nallis: Vi får hoppas att p-piller slopandet ökar din sexlust....fasen va din m2b kommer att bli lycklig....det ska ju till en del sex för att bli gravid Han kommer nog att ha ett supersaligt ansiktsuttryck läääääänge!
    Jag kan själv känna att går det för länge mellan sexgångerna så är "startsträckan" mkt mkt längre o man är inte alls lika sugen....men om man har sex relativt ofta så kommer kroppen ihåg känslorna....så ja det är lite konstigt....

Var ringarna fina?!

Hvidis+Ingis=dubbelmaggnuggare!
    Hvidis: Attans att du inte hittat någon klänning....man vill ju gärna känna sig fin när man går på bröllop!

• passionsblomman

Ikväll är det det där norska barnmorskeprogrammet igen!

Det är så jäkla coolt...
    Det är skithäftigt att sitta och se och minnas! fast sist var det så himla hemskt med kvinnan som låg inlagd och måste ligga HELT still för att kanske lyckas behålla barnet, för vattnet hade redan gått och hon var bara i vecka 15!!!

och hon hade förlorat TVÅ barn tidigare precis likadant!

Så nu hoppades de klara henne till såpass många veckor framåt att bebisen skulle kunna överleva.

Åh! Jag kan inte ens sätta mig in i hur hopplöst det måste kännas!

• Ninnnis

Fast å andra sidan kan det ju räcka med en gång...

ingenjörsbruden skrev 2009-05-27 10:36:47 följande:
    det ska ju till en del sex för att bli gravid
  • Ninnnis

Blommis, sånt kan man inte ens föreställa sig...

Först ska man bekymra sig för att man inte kan bli gravid, sen ska man bekymra sig för MF, sen för komplikationer vid förlossningen, sen för plötslig spädbarnsdöd, sen för att barnet råkar ut för olyckor eller andra hemskheter... Kanske lika bra att strunta i alltihop

• passionsblomman

Har ngn av er andra sett"Barnmorskorna"?
    Eller känner ni att förlossning är ngt ni håller ifrån er än så länge?

• Ninnnis

Fast det var kanske det du intalade din make?

ingenjörsbruden skrev 2009-05-27 10:36:47 följande:
    det ska ju till en del sex för att bli gravid
  • Ninnnis

Jag har inte sett det, men jag vet ärligt talat inte om det är medvetet eller omedvetet...

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan