I vått och torrt och stiltje och orkan
Leksi: Menar du att du inte fått utslag på äl-stickorna denna månad? Dag 30 verkar sent även i min värld...när började du testa? Man kan ju ha väldigt tidig äl också.
Fast alla kvinnor ägglossar faktiskt inte varje månad. Så var det för min bästis.
Shit! Nu bröt ett skufall ut av dess nåde! Vad GÖTT att vi krattat osv ´så ycket!
Fast jag blev så arg på min sambo nu nyss att jag började gråta. Han har kört med röjsågen rakt över två av mina rabatter med den JÄVLA ursäkten att "det var ju för fan ändå bara gräs där" Så nu är min ena pion jämnad med marken jämte stjärnflocka, akleja bolltistel, daggkåpa, ölandstok och en hel del annat. Hur FAN ska jag nu kunna skilja stubben av gräs och ogräs från stubben av mina perenner!!! Jävla mongo! Jag har skrikit mig hes och undrat vad fan som fick honom att tro att han plötsligt -efter 10 år med mig-skulle ha tillskansat sig kompetensen att avgöra vad som är vad i MINA rabatter!!!
Vill jag ha hjälp i dem så lär jag säga till, och dåå lär det handla om att få upp en särskilt besvärlig sten i arbetet att få en grop djup nog.
*andas djuuupt*