• passionsblomman

I vått och torrt och stiltje och orkan

Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

• Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Znose

Nu ska jag pallra mig ut i solen, har suttit förlänge på jobbet idag

Huvudvärk är inte kul men kan inte råda dig till vad för piller man kan å ska ta när och hur då jag nyss börjat tänka på barn..
    Men man kan kanske få tips här framöver.

Alla verkar ha massor att göra i helgen å det är ju härligt, själv blir det lugnt i stugan med vin och vänner.

Ha det gott alla nya vänner så tittar jag förbi och ser vad som händer här så snart jag kan.

Kram Kram

• passionsblomman

Du borde absolut kunna ta den nu!
    Gör det!

Ninnnis skrev 2009-05-29 13:48:23 följande:
    Jag har grym huvudvärk som inte försvinner med Alvedon... Jag har dundertabletter som hjälper mot i stort sett allt, men de innehåller acetylsalisylsyra och det ska man ju undvika när man försöker bli gravid. Tror anledningen är att det kan motverka den inflammation som kan uppkomma när ägget fäster. Nu är det ju 1-2 veckor tills jag har ÄL, borde det inte vara ok att ta en sådan tablett då? Den hinner väl försvinna ur kroppen långt innan dess?
  • passionsblomman

Hihihiiiii det är SNAAART faktiskt! Tjopp! en sommar bara först!

Ore skrev 2009-05-29 13:57:50 följande:
    091115 har jag BF
  • Ninnnis

Tack, söta du! Det var precis det jag ville höra Känner mig riktigt kymig... En tablett och nån timmes slumrande på tåget till Småland borde göra susen!

Tror inte stugans internetuppkoppling funkar, så jag vill ge er en stor och önska en trevlig pingsthelg!

Lycka till imorgon, snart Fru Nalle!

passionsblomman skrev 2009-05-29 14:02:15 följande:
    Du borde absolut kunna ta den nu!Gör det!
  • lanovia 08

Nu har väl Ninnis redan gett sig av, men skulle säga att den tabletten är lugn att ta nu. Huvudvärkstabletter försvinner snabbt ur kroppen.

Jag blev svinhungrig nu, vet hur jag kommer vara om 10 min om jag inte får i mig något så jag får la snällt gå o köpa en godispåse. Kommer bli fet.

Vad tråkigt här kommer bli i helgen. Men ha det så bra alla ni som är ute o far. Måste jobbar vidare
    Kramar alla

• Daa

Tack för välkomnandena (hmm... undrar om jag just har hittat på ett nytt ord )

Att ni är halvgalna här inne (obs. Ingenjörsbrudens ord ) är inte anledningen till att jag har tvekat att skriva, det gör snarare att jag kommer att känna mig som hemma.

Vi har försökt sen i april, så man kan väl säga att vi nu har avklarat försök nr 2 (alltså sannolik ÄL (oj, en till förkortning! (får inte bli för kaxig nu, för då kanske jag säger vad tok som helst utan att veta om det ) nr 2).
    Det händer lite konstigheter med mig som kan tyda på graviditet, men jag kan inte riktigt ta till mig att det skulle kunna fungera på andra försöket. Därför försöker jag hitta andra förklaringar till varför kroppen beter sig som den gör.

Låter som om några här kommer att få en extra spännande helg! Hoppas ni får det bra, allihop.
    Och lycka till du som ska till att gifta dig. Du har säkert räknat ut det redan, men du har en alldeles fantastisk dag framför dig.

• lanovia 08

Då får vi hoppas den lill* kommer denna dag för då får vi dela födelsedag.

Lycka till imorgon Nalle.

Håller tummarna för att det är något Daa.

Ore skrev 2009-05-29 13:57:50 följande:
    091115 har jag BF
  • andbeyond

Kära nån vad det skrivs, men det är ju trevligt att ha något att läsa efter en lång dag. Hej alla som just hoppat in! *vinkar*

Jag har varit på arbetsintervju, kändes bra. Jag VILL verkligen ha det här jobbet så jag kan arbeta upp ett bra SGI så det kan bli lite barnfabrik här med.

• passionsblomman

HEJJA HEJJA!!!

HPPAS du får det!

Daa: har du varit och köpt test eller?

andbeyond skrev 2009-05-29 19:03:31 följande:
    Kära nån vad det skrivs, men det är ju trevligt att ha något att läsa efter en lång dag. Hej alla som just hoppat in! *vinkar* Jag har varit på arbetsintervju, kändes bra. Jag VILL verkligen ha det här jobbet så jag kan arbeta upp ett bra SGI så det kan bli lite barnfabrik här med.
Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan