• lojeli

Hur fixar jag ett budget bröllop egentligen?

Skippa brudklänning. Det finns många vackra sommar- och festklänningar i butikerna nu. Gör redan i inbjudan klart att ni bjuder in till en bröllop och sommarfest. Då slår ni ann tonen så att folk inte har några överdrivna förväntningar på lyx. Då kan ni t ex ha betalbar också tcker jag. Ha en spargris eller likannade och en lapp där det står att man kan lägga en slant för det man dricker. Fundera också på om det finns ngt ni kan önska er i bröllopspresent som s a s drar ner kostnaderna, ex kanske några föräldrar kan ge er bröllopsfotograferingen i present. Fyller ngn av er år innan vigseln? Önska er presentkort på en blomsteraffär eller hos frisören...

Lycka till!

• lojeli

Vill också ha ett enklare bröllop - både för att jag är så´n och för att det annars blir så himla dyrt.

Jag vill gärna ha känslan av att blommor och dekorationer komer direkt från naturen - inte från Ikea och en blomsteraffär. Då fick jag en idé. Om man kan leva med att allt inte är perfekt matchat och om man bor på landet eller liknande kan man be alla gäster "hjälpa till att smycka lokalen genom att ta med några av dina favoritblommor." Så kan man ha en gemensam lära-känna-aktivitet och göra vackra buketter till borden.

Detta funkar förstås bara om man ska ha en superavspänd tillställning. Jag gillar tanken, men vi har liksom gått mot det lite tradionella och köper våra blommor trots allt.

Svar på tråden Hur fixar jag ett budget bröllop egentligen?