BALI-resenärer del 2
Vill inte att Kuta ska målas upp som ett håll-igång hak för narkomaner!!!!!!
När jag bodde på Bali så hade jag bara små tunna klänningar o flip flops... that´s it...
Saronger, klänningar, "flip flops" osv ska ni absolut inte släpa m er från Sverige, inte för att det tar mkt plats men... Malaria tabletter om ni ska till Gili eller Lombok, Tamponger (om nu "roliga veckan" infaller under smekmånaden) finns knappt att köpa o dem som finns är urdåliga och SVINDYRA!!!!! Solkräm kan ni ta med om ni har men det finns o köpa, men inte billigare än hemma här. För de kvinnor som är "lite större", alltså större än stl 42 och/eller större byst kan se till o ta med bikinis... Kan vara svårt att hitta storlekar o modeller som passar... Ni som använder solskydd till håret, TA MED!!!
Annars finns ju det mesta att köpa faktiskt... Ska fundera om det är ngt mer ni ska tänka på att ta med.. återkommer!
Vänner som hälsade på oss, ca ½ år sen, hade enbart dollar med sig... Det bästa är att fråga på Forex eller liknande växlingskontor... Kurserna ändras ju och man tjänar på att fråga!!
Apoteken är bra och har det mesta. Ibland är preparaten mycket starkare än vad vi är vana vid, men jag anser nog att: 1. man vill snabbt bli frisk när man är på semester och 2. man äter inte så starka grejjer så ofta i livet så det är ingen större skada...
Immodium är en bra idé att ha med... Så man har direkt när olyckan är framme. Ät det inte i onödan bara, enbart om ni ska resa just den dagen... Men som sagt apoteken är kanon, på gatan "Poppies 1" i Kuta finns ett Apotek med en doktor som är duktig o engelsktalande, kolla efter ett rött kors! :))
annars är det ju bara ta ut mer kontanter
Längtar tillbaka till min fina Ö. Avis på alla som åker snart! det är sååå fint där såhär års....
Ha det superbra.... satan va avis jag är.
Ha det super o njuuut ordentligt, skapligt avis vill jag lova...
VArför skulle ni lämna ringarna hemma??? :S
Lämna dem i "safen" på rummet ibland om ni vill, men annars ska ni väl självklart ha dem på er
haha, ja men kl.6 är ju hyffsat iaf... jag o min sambo vaknade kl.4 varje morgon i en vecka o somnade kl 21-22..
Jimbaran är en riktig turistfälla, men rätt mysig ändå om man känner för att göra av m sjukt mkt pengar (för att vara middag på Bali alltså)
Kul o höra att ni fick se mkt av ön, nu verkar ni älska den lika mkt som jag
Flisa80 : Ja, balineserna är underbart vänliga, vänligare än indoneser generellt tycker jag
Jo du sa att han var indones, förstår att det var en härlig upplevelse för er.
Oj, 800 kr/natt, då får ni ett riktigt flott hotell. Mitt råd är att ni ska kolla runt på nätet, hotels.se och agoda.se men du kan oxå ringa hotellen o fråga om priser eller kolla hemsidor... Under högsäsongerna (maj-sept och december-jan) är det dyrast o hyffast svårt att förhandla men ringer du kan få fråga efter "long-stay-price" :)))
Det är förnuftigt att boka nga nätter hemifrån o sen fixa resten på plats, man vet ju aldrig var man hamnar :))
Ja just Nusa Dua är ett dyrare område på Bali. Har aldrig varit där men det ska finnas finfina hotell där. Åker man på bröllopsresa kan man ju kosta på sig det men annars tycker jag det är att slänga pengarna i sjön då det finns så många fina och charmigare hotell som är mkt billigare där man kommer närmare kulturen, men då inte i just Nusa Dua.
När jag bodde i Indonesien och Bali så bodde vi på många charmiga hotell men då runt Ubud, Kuta-området och Sanur...