Kan jag ta tillbaka inbjudan?
Jag har en arbetskompis som är bjuden pa bröllopet, vi var väldigt bra vänner hela tiden vi arbetade tillsammans tills hon flyttade till vart huvudkontor i London. För en manade sen fick hon sparken för att ha stulit information fran ftgt. Det har nu kommit fram en del saker som gör att jag blivit väldigt osäker pa om jag verkligen vill ha henne pa mitt bröllop överhuvudtaget...tyvärr har hon redan fatt inbjudan per post.
Det började med att i samband med att hon fick sparken kom det farm att hon hade stulit information som även hade med mina arbetsuppgifter/ kunder att göra. Jag ( ich 3 andra kollegor ) har konfronterat henna ang detta - hon blev arg och menade att detta var ren lögn och vände istället pa det hela som om att det var hon som var offret och vi var de dumma som inte trodde pa vad hon sa. Sen dess har vi i nte direkt haft kontakt för jag känner mig faktiskt väldigt obekväm med hela situationen.
Sen har hon ocksa i samband med injudningen till bröoopet fragat 3(!)ggr redan omo hon inte kan fa ta med nan till bröllopet. Jag har tydligt sagt ifran att inbjudan bara är för henne, hon har ingen pojkvän och lever singel liv i allra högsta grad och hade för avsikt att bara ta med vem som helst som sällskap typ. Jag har sagt till henne ordentligt nu sista gangen hon hade mage att fraga, att inbjudan är för henne och att vi betalar en hel del pengar för det här bröllopet och bara för att en del gäster nu inte kan komma( det var verkligen sa hon uttryckte det när hon fragade sista gangen) sa betyder inte det att hon kan ta med nan helt plötsligt. Da är det snarare em kostnadsbesparing för oss.Nu har det ocksa kommit fram att hon beklagat sig bakom min rygg till en av mina kollegor som hon fortfarande har kontakt med och även en annan jättebra kompis til mig som hon nu ocksa är " kompis" med, och uttryckt att hon inte alls kan första varför hon inte far ta med nan till bröllopet. Jag tycker detta är otroligt fräckt av henne och det gör mig väldigt arg och samtidgt ledsen och besviken da detta är en helt annan bild av henne än jag hade av henne när vi jobbade ihop. Dessutom har hon tydligen till min jättebra kompis pratat massa annan skit som hade med jobbet att göra, som enbart tyder pa svartsjuka de saker hon sagt, rent utsagt snackat en massa skit bakom ryggen pa mig. Min jättebra kompis har nu ringt mig och berättat allt och sagt till mig att denna person är rätt igenom falsk och att hon själv heller inte vill ha nanting med henne att göra längre.Och jag vet att hon aldrig hade sagt sa till mig om hon inte tyckte det var riktigt allvarligt.
Min m2B will dra tillbaka inbjudan nu da detta gjort honom mkt upprörd ocksa. Han känner denna " kompis" ocksa och han säger att sana falska personer har inte pa vart bröllop att göra, varför betala för en san person? Fragan är , kan jag överhuvudtaget dra tillbaka inbjudan ( hon har bokat hotell rum redan tydligen) och hur säger jag det till henne?Hon vet ju inte om allt kommit fram till mig.... Jag känner att jag faktiskt inte skulle känna mig bekväm med att ha en san person pa bröllopet som visar sig vara sa falsk.