Kan jag ta tillbaka inbjudan?
Oj Soffi din stackare! Inte helt latt...
Angaende det dar med att ta med sig en date sa har vi sagt att vi bara vill ha folk vi kanner pa vart brollop, dvs inte nagon helt random och detta har folk accepterat. Dock vet jag att manga i USA tex tycker det ar skumt eftersom man ofta garna tar med sig en date liksom. Dar galler det att vara tydlig tror jag. Hjalper ju aven att 'skylla' pa svenska traditioner..
Dillemmat med att "disinvite" ar ju lite svarare...Helt arligt har jag sjalv redan nu en liknande oro med en kollega (vi kommer snart inte langre jobba i hop) och jag undrar om jag verkligen vill ha henne dar fastan jag ju sa till henne att hon sjallvklart skulle fa komma nar vi precis bestamt oss...Min sambo tror att hon kommer att dra sig ur narmare datumet men jag ar inte lika saker...
Anyway, i din situation hade jag nog ringt upp henne (om jag forstatt ratt sa ar hon inte i samma stad langre?) och sagt att du vet allt hon har sagt; att arligt talat sa kanns det verkligen olustigt med tanke pa allt som hant att hon ska vara med pa ert brollop, och dessutom sa kanske hon bor overvaga just hur kul det ar for henne sjalv att vara dar med tanke pa att en del av de ex-kollegor som blivit bedragna av henne ar inbjudna och kommer att narvara... Pa sa satt kanske du kan vanda det till att det aven skulle vara olustigt for henne sjalv och om hon inte fattar det sa maste du nog saga rakt ut att DU helst ser att hon inte kommer. Har ar ju engelskan ganska skon med manga fina satt att saga sana saker tycker jag...
Kanske inte sa mkt hjalp, men om det ar nagon trost sa tycker jag valdigt synd om dig for det ar en jobbig situation, men jag kan bara tanka mig att den blir annu varre om ni bada ska kanna er olustiga till mods for att hon ar pa ert brollop...
Hang in there och lycka till!