Inlägg från: Nippran |Visa alla inlägg
  • Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Märkte att tråden som TS Prassen startade hade fallit ur. Öppnar upp den igen så vi kan fortsätta följas åt.

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2
  • Nippran

Ja, vi kan ju inte vara utan denna lilla mysiga tråd. :)

• Nippran

Prassen:
    oj va kul det är att gå in här och se hur många 22 augusti brudar vi är

Vi har fått lite ändringar på våran festlokal som ska byta krögare så det är ett litet orosmoment men jag tror nog det ska ordna sig.

Nippran: Spännande med klänningen och att sy upp den borde inte vara en så svår grej att hitta någon att göra

Prassen - Nä, jag tror inte att det blir så svårt att hitta en skräddare. Men det kommer behövas en professionell eller mycket van person då det är broderier hela vägen ner. Brudbutiken.se var justa och har gått med på att dela på kostnaden för justeringen. De sa också att jag kunde skicka tillbaka den och få en ny fast då blir leveransdatum ca 17/7. Jag tror att jag skulle få tuppjuck om det skulle bli fel på den igen...
    Hoppas att det ordnar sig med festlokalen!

• Nippran
    andbeyond skrev 2009-05-18 22:29:38 följande:
    Så sant så sant.Just nu är det lite mycket väntan för oss, har planerat och fixat det mesta som går innan alla har svarat och vi är lite närmare den stora dagen... Fipplar mest med hur dukningen ska bli.
    Jag har fixat en ny frisörska. Min vän/frisörska kunde inte komma på bröllopet :(
    Jag var fräck nog att säga att jag skulle ha en uppsättning som tärna vilket blir mindre än halva priset jämfört med bruduppsättning. Jag ska inte ha något extremt avancerat...
  • Nippran
    Happyasahippo skrev 2009-05-19 00:05:57 följande:
    Bra initiativ Nippran!I gar kvall mailade vi i vag vart original for inbjudningarna och fick bekraftelse i morse. Hoppas bara de blir bra...Kanns som vi inte lade ner saaaa mkt energi eftersom vi redan har skickat ut svae the date och byggt hemsida sa alla har redan informationen...Men det blir sakert bra! Nu aterstar att se vad floristerna ger for forslag! Och sa hindersprovningen personligen pa fredag! Kanner att det flyter pa bra nar man behandlar det hela som ett projekt, vilket bade maken och jag gor pa jobbet med viss regelbundenhet sa det verkar ge positivt utslag... Det dar med frisor ar en intressant grej Nippran! Det ar verkligen sanslost vad dyrt det blir nar man namner brollop. Antar dock att det ar svart att undvika att nan marker det nar man tar pa sig en vit klanning typ...*asg*
    Nja, jag kommer inte att byta om till finstassen förrän lite senare när jag kommit till hotellet. Jag ska fixa håret och ev make-upen så att jag är färdig till ca kl 12. Vigseln är först kl 15.
    Jag håller med dig om att behandla bröllopet som ett projekt! Jag arbetar som biståndshandläggare för äldre dsv ex beslutar om hemtjänst och boende m.m. Gäller också att förebygga och hitta lösningar på problem...
  • Nippran
    b2b09 skrev 2009-05-19 06:17:06 följande:
    Vi har också fått lite "oro" inför lokalen. Den byter ägare under försommaren och vi vet ännu inte när vi får tillgång till den, och kanske framförallt hur länge efter bröllopet som vi har tillgång till den. Med andra ord, hur snabbt vi måste ta tag i den roliga sysselsättningen STÄDNING Men det ordnar sig nog....Med frisör har jag ju lite tur... syrran är utbildad frisör.
    Det brukar sällan kosta särskilt mycket att leja bort städningen.
    Jag trodde att jag hade det spikat med frisören, som är min väninna, men hon kunde inte komma :( Hennes mamma och moster har bokat sina 60-års kalas samma dag...
  • Nippran
    Prazzen skrev 2009-05-19 22:58:11 följande:
    Bra gjort Nippran.Hade totallt missat att det var dags för ny tråd nu
    Ja, jag tänkte att vi inte kan vara utan denna lilla trevliga tråd :)
    Hoppas att allt går bra för dig med planeringen!
  • Nippran
    Happyasahippo skrev 2009-05-25 22:35:00 följande:
    Wow! Har i dag lyckats fa var hindersprovning som vi faktiskt lamnade in i Stockholm i fredags! Det maste vara rekord eftersom vi ju bor i Tyskland! Maste innebara att de skickade den bara nagon timme efter att vi varit dar personligen!! Klart imponerande! Gillar Sverige ibland..!! Hann dessutom med att oppna en presentlista pa ett varushus har i stan. Blir bara kort och liten eftersom vi helst inte vill ha presenter utan helst ser att folk kommer till brollopet alt ger till valgorande andamal. Men det kandes skont att fixa en grej till! Tyvarr var tryckeriet dar vi kollade upp inbjudningarna mindre tillmotesgaende...Far se om sambon far koll pa det i morgon (den forsta bestallningen var fel...)Avslutade kvallen med picknick vid floden da det ar 30 grader varmt har! Hur gar det for er andra?
    Det var snabba ryck med hindersprövningen!
    Vi har äntligen fått m2bs kostym nu. Riktigt fin blev den. Väntar dock fortfarande på näbbens klänning.
    Det där med picknick vid floden lät inte helt fel...
  • Nippran
    Marus skrev 2009-05-26 18:38:16 följande:
    Hej alla brudar !!Gifter mig också 22 augusti och har som så många andrahunnit planera så mycket som det bara går. Skönt att inte behöva stressa !!
    Då får vi hälsa dig välkommen också!
  • Nippran

Är aningen surmulen och nipprig. Det visade sig att m2bs kavaj till kostymen var fellevererad. Vi hade fått en helt annan modell på kavajen till kostymen så nu måste vi jaga firman så att det blir åtgärdat. Är nu väldigt glad över att vi var ute i mycket god tid när vi beställde våra saker från nätet.

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2