Inlägg från: Nippran |Visa alla inlägg
  • Nippran

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Annamilla: välkommen hit in du också!
    Det var snabbt ordnat på bara tre veckor!

• Nippran

Vi gifter oss i Göteborg, borgerlig ceremoni i festlokalen Bryggan under bron.

Prazzen skrev 2009-05-31 22:52:09 följande:
    Oj vi börjar verkligen bli ett härligt gäng.Kanske ska ta och sammanställa en lista på alla brudar med då framförallt info om vart vi gifter oss (ja för datumet det vet vi ju alla redan )Vad tror ni om det?
  • Nippran

Hej!
    Hur går det för er allihop? Hoppas att allt går bra för er!
    Vi har fått ordning på felleveransen från Suitopia och de har skickat efter en ny kostym, jag ska jaga sömmerska för att lägga upp min klänning, vi väntar fortfarande på näbbklänningen från Matildas.
    Jag tycker att det är tråkigt med att det går lite segt med svar på inbjudan :(
    Fast däremot vet jag att min tärna håller på att ordna en möhippa och att m2bs marskalk fixar en svensexa :)

• Nippran

Vi fick beskedet från Suitopia att ny kostym var redan på väg till oss och kommer troligen redan på onsdag :)

• Nippran
    Annamilla skrev 2009-06-08 23:59:04 följande:
    Hmmm, det här med hindersprövningen.... min blivande man är brittisk medborgare och bor där. Nu känner jag mig mest besviken för jag har planerat hela bröllopet i minsta detalj och bokat allt som bokas kan (vigselförrättare, ljudanläggning, restaurang, solister, toastmadame, inbjudningskort till ALLA + skickat dem, frisör, manikyr, blommor, hotell you name it). Han kan iofs inte göra så mycket heller med tanke på var han befinner sig men 2 saker har jag bett honom om: Fixa tärnklänningarna som jag redan har sett ut och som han bara behöver beställa från Forever Yours (tärnorna är hans systerdöttrar som bor i Skottland) + fixa alla papper han behöver för hindersprövningen så att han när han kommer nu i juni kan gå med mig till skatteverket och fixa med papperna och skicka in dem... MEN idag fick jag veta att pga av att han har dragit på det inte kommer att ha papperna med sig då !!!! Och han som behöver följa med mig dit!!! Han kommer inte hit någon fler gång innan vigseln (jag åker till honom).Hmm så undra han varför jag kände mig stressad....
    Tja, min karl är likadan och tycker att det inte är så noga, inte så farligt, inte så stressande. Enligt honom skulle vi beställa hans kostym först i juli. Nu tycker han att det var tur att jag tjatade och inte lyssnade på honom *s*
  • Nippran

Vi har tyvärr inte råd att resa någonstans. Vi tänkte ta och spara så vi kan göra en resa nästa år.

• Nippran

Nu har vi äntligen fått m2bs nya kostym och den passade utmärkt :)
    Jag har även fått tag på en sömmerska som ska titta på uppläggningen av klänningen. Hoppas att hon kan fixa det...
    Näbbklänningen är även på intåg så vi kommer få den nästa vecka :)

• Nippran

Ska hämta näbbklänningen imorgon :) och sedan bär det iväg till Ängelholm för att fira midsommar hos blivande svågern.
    Önskar er alla en riktigt trevlig midsommar!

• Nippran

Här rullar allt på...
    Vi har hämtat ut näbbklänningen. Den blev väldigt fin och var välsydd. Tösen har provat den med sina nya skor och är mycket glad. Hon tycker att den är jättevacker :)
    På fredag ska jag hämta min klänning hos sömmerskan...

• Nippran
    Prazzen skrev 2009-06-23 20:59:47 följande:
    Hej tjejer!Här kommer ett inlägg mitt i renoveringsperioden.Nu är det bara 2 månader kvar Hoppas det går bra för er alla med allt som ska fixas!?
    Ahh, det var därför du var borta :) Jag har saknat dig här inne! Hur går det för dig med renovering och bröllopsplanering?
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2