Inlägg från: Happyasahippo |Visa alla inlägg
  • Happyasahippo

Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2

Jippieyah!! Har precis bokat flighterna till var brollopsresa!! Kanns jatteskont eftersom jag lyckades fa halva priset mot vad det ursprungligen var och dessutom en mera flexibel och passande flight! Det blir Tanzania i 3 veckor till slut!

Forresten sa har vi fatt en "ny vigselforrattare" dvs en supertrevlig kvinna som ar ledig pa var dag istallet for den oinspirerande mannen vi var hanvisade till fran kommunen.

Maste snart uppdatera var brollopshemsida for vi har aven precis oppnat var online donations community for valgorande andamal som alternativa brollopspresenter. Ar en jattecool sida som heter Ammado. www.ammado.com

Hur gar det for er andra?

• Happyasahippo

Har var det lugnt...

Ville bara saga att jag fatt hem min ring modell i silver for att "prova pa" i 2 veckor av var guldsmed i dag! Den ar jattefin och nu kanns den som jag hade tankt mig!

• Happyasahippo

Harrys: Vi flyger reguljärt med KLM till Arusha (Killimanjoro International) som har supererbjudande just nu. Safarin har vi anordnat via Adventures within Reach (hittade online) och det inkluderar aven flyg efter safarin till Zanzibar dar vi har bokat direkt med ett hotel (fast pa Pemba). Sen bokar vi biljetter med Zan Air eller Coastal air till Dar er Salaam fran Zanzibar efter 10 dagar och flyger darifran tillbaka med KLM. Det ar namligen samma flygplan som forst stannart i Arusha och sen i Dar sa det blir faktiskt billigare sa..

Jag har en del kontakter dar nere eftersom jag bodde i Arusha for 10 ar sen sa fraga sa kanske jag kan hjalpa till.

Hur gar det med era OSA tjejer?
    Hos oss var det jattetrogt forst men nu har vi fatt svar fran totalt 42 pers! OSA datum ar 30 juni.

Annars sa skickade jag in vara vigselblanketter till kommunen i dag sa att VF kan hämta ut vigselbeviset där innan hon aker till oss! Kanns spannande!

• Happyasahippo

Wow Prazzen, imponerande att flytta mitt i alltihop! Lycka till!

Hos oss händer det en del: Vi överväger att byta restaurang för festen och flyger till Sverige pa torsdag för möten hela helgen med allt fran frisör till florist och krögare. Hoppas att det ordnar sig. Dessutom har jag i dag sett tygprov till min klänning och bokat tid för första provningarna. Det blir lämpligt nog när min mamma är här pa besök!

Beställde underkläder i gar och hoppas att det gar att fa dem inom nagra dagar. Inte helt lätt att hitta en torsolette med lag rygg...

• Happyasahippo

Om ni trodde ni lag efter Prazzen, sa testa att byta fest ställe ungefär nu! Det gjorde vi i lördags nämligen!
    Vi hade haft sa mkt tjafs med det andra stället och nu blir vi nagot färre än ursprungligen trott sa vi lyckats byta! Och det nya känns verkligen suveränt!! Allt stämmer: vigselplats, omgivning, logistik (behöver ingen buss längre!), avstand, mat, dryck, DJ, fest, finns plats för barn att sova etc etc.

Är jätteglad att vi stod pa oss även om det innebär en del extra arbete nu. Men det är det värt för den här känslan att allt kommer klaffa!

Träffade även frisör och florist när vi var i Sverige och fick reda pa att min sambos mamma och moster gärna gör alla blomarrangemang till festen!

• Happyasahippo

Usch nu börjar jag ocksa bli lite nervös för allt vi inte har hunnit fixa ännu... Har sa ruggigt mkt pa jobbet just nu att jag inte vet var vi ska hitta tiden att göra bröllopsprogram tex. Uj uj uj...
    Hur känner ni andra er?

• Happyasahippo

Vara ringar verkar ocksa vara klara, i alla fall enligt guldsmeden som ringde i gar. Hon är dock sa extremt virrig att jag alltid blir lätt nervös att hon ska ha klantat bort nagot igen...Far väl se i kväll.

Nynaeve: Fin klanning! Själv provade jag min gjord i bomull förra veckan hos designern. Kändes ganska bra men var svart att fa ett riktigt intryck med massa nalar och i bomull...Han säger att den är klar nästa vecka...*hoppas*

För övrigt skriver jag pa bröllopsprogrammet pa kvällarna nu.. Gäsp! Men när det är klart borde det mesta vara under kontroll.
    Hoppas jag.

• Happyasahippo

Söt ring Meria!
    Nippran: Vad jobbigt! I synnerhet om ni har betalbröllop för det känns ju jobbigt att ligga ute liksom...Om det är nagon tröst var det fortfarande 5 pers som inte svarat när vi jagade dem: en manad efter OSA. Och nu har vi istället fatt in 3 nya gäster och en som kommer ända...Och sen var det ju de där typerna som inte kan bestämma om deras barn ska med och dessutom har synpunkter pa att de maste förbetala sitt vandrarhemsrum...Alla detaljer som jag inte riktigt orkar hantera just nu faktiskt...

En bra sak som just hände pa lunchen var dock att jag hittade en morgongava till sambon. Jippie!!

• Happyasahippo

Intressant nog sa verkar folk tro att det räcker med att säga ' jo men vi kommer' och sen inte svara pa riktigt, men där fick jag lära mig att inte vara sa petig...

• Happyasahippo

Nippran, jag tycker gott att man far vara petig i brollopssammanhang faktsikt... Lycka till!

Vi hamtade vara ringar i gar och de var jattefina, fastan alldeles for stora!! Sa det var bara att aka tillbaka till guldsmeden i dag igen och nu ska de vara klara pa mandag, fast vi far vanta med gravyren for gravoren gar pa semester nu...Otroligt tycker jag egentligen men kan val inte gora sa mkt...

Sen har vi precis kopt en ny SLR kamera till brollopsresan! Jattefin och kul, fast ruskigt dyr forstas....Men det vore ju fanigt att aka pa safari utan!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 22/8 - 09, del 2